2010 jan. 31

Csúsztatott palacsinta – nagyi recept


Szervízelés alatt áll a kicsikém (a sütő) és egy hét múlva érkezik meg az új cserealkatrész, így nagy választásom nem volt desszert szempontjából. Marad a felső rész, vagyis vagy sütés nélküli masszát, rakottast, főzött, hidegen kevert krémet, vagy valami olajban sült édességet készíthetek.
A blogokat olvasva szemet szúrt, hogy újra reneszánszát éli a palacsinta én is sütöttem már vagy három hete és igazuk, igazunk van. Olcsó és bármivel tölthető étel. Nem elhanyagolható tulajdonsággal, hogy igen tápláló, szapora és sok embert jóllakat. Főleg, ha van az embernek egy diétázó felesége és az egész a férjé, vagy a vendégeké marad :)))))

A hétvégén játék közben szó esett a csúsztatott palacsintáról, ahol az ismerősünk parajkrémmel szerette volna elkészíteni (ebből is látszik a variációk végtelen tárháza), viszont én a gyermekkori emlékeim alapján diósan, plusz valami lekvárral készítem.
Nagymamám nagy mestere és utánozhatatlan tehetsége ennek a műfajnak. Vagyis másnál még nem igazán ettem ilyesfajta palacsinta tésztát, viszont elérkezettnek láttam az időt, hogy én is pacsmagoljak vele egy kicsit.
Hogy el ne felejtsem, mint előbb is írtam, bármivel tölthető vagy is rakható, mert inkább rakott palacsintáról beszélünk, mint felgurigázott, hajtogatottról.
Nagymamám úgy is készítette, hogy egy adag reszelt sajt egy adag darált sonka vagy valami sós krém stb...a tetejére sajt és be a sütőbe (nekem még egy hétig a mikróban lenne a helye) Vagy zöldség, hús, krém, tényleg bármi, ami megmozgatja az ember fantáziáját.

Maga a palacsinta nagymamám receptje alapján. Dekákat nem igazán tudok mondani, csak kanál adagokat, ahogyan ő is készíti évtizedek óta, de ettől retró és finom:

Egy ujjnyi szelet vajat, jó habosra keverünk 5 tojássárgájával és 2 kanál cukorral. Ha kész lassan hozzáadagolunk 5 kanál lisztet, 5 deci tejet és a végén óvatosan keverve, hogy ne törjük a tojások felvert habját.
Palacsintasütőben sütjük ki, ahova egy kicsivel több masszát kell önteni, mint a hagyományos elkészítési módnál, valamint nem fordítjuk át, hanem csak az egyik oldalát pirítjuk meg.
Ne izguljatok, nem marad nyers, ennek, olyan habosnak, lazának kell lenni.
Ne a végén állítsuk össze! Ha kész egy lap, egyből kenjük, szórjuk és rá is tehetjük a következő sort. Az utolsó lapot a szebb látványért próbáljuk fordítottan rátenni.


Az én töltelékem: dió (darált dió, egy kis rum, cukor, citrom leve összekeverve), meggy lekvár. Az egész tetejére csoki öntet.
A csoki öntet: egy kis vaj, 1-2 kanál tej és magas kakaótartalmú csokoládé, vagy kakaópor, de akkor cukrot is adjunk hozzá.
Ha túl édesnek, soknak tartod nem fontos.

9 megjegyzés:

szepyke írta...

:))))
Nekem is volt ilyen időszakom nemrég, mármint, amikor nem volt sütőm:
http://szepsegtar.blogspot.com/2009/10/nah-mit-sutottem-hetvegen.html
:)))

Andi írta...

Tökéletes... Az a csokimáz.....
A diót nem annyira bírja a gyomrom, bár ezt akkor is megkóstolnám.

B. írta...

Sütő nélkül, olyan mintha félkarú lennék :)

betus írta...

Bianka bár én nem szeretem a csúsztatott palacsintát nekem nem jön be ez a rengeteg íz egyszerre. VISZONT baromi guszta ;-)

Évi és Miki írta...

Csodásan néz ki és nagyon étvágygerjesztő!

Judith írta...

Hu, ezt most megkivantattad velem! Olyan jol nez ki!

Gicus írta...

Hú ez aztán jól néz ki!!!

Anikó írta...

Nagyon guszta! Meggylekvár... hmm .. imádom! És köszi a tippet a rakott palacsintához!

B. írta...

Szívesen :)