2010. jan. 31.

Házi Bolognai

Azért írtam, hogy házi, mert nem vettem igénybe a mai modern világ új vívmányait, vagyis a kész porokat, ahogy gondolom sokan közületek sem. De a konyhákban sokféleképpen készítik a mártást. Gondoltam, megér egy bejegyzést az én módszerem is :)
Bár bevallom régen, a béka segge alatti konyha tudásom időszakában én is használtam, de ahogy kezdtem többet és többet tevékenykedni a konyhában, rájöttem, hogy semmivel sem nehezebb egy paradicsomos szószt elkészíteni, mint elkeverni egy pohár vízzel a port. De félreértés ne essék, hazudnék, ha más porokat nem használnék a mai napig is (fűszer, puding stb..). Azok igen is szükségesek. Vagyis nekem :))))

400g sertés comb darálva (lehet pulyka is) – 2-3 ujjnyi szalonna – 1 nagy fej hagyma – 1 paprika – 1 paradicsom – 5-6 gerezd fokhagyma – bors – pirospaprika – só – majoranna – oreganó – 4 kis paradicsompüré vagy 2 nagy – ízlés szerinti cukor a paradicsom savasságára.


A szalonnát kockákra vágva megpirítom, hozzáadom a hagymát, a paprikát, paradicsomot 1-2 fej fokhagymát és megdinsztelem őket. Megszóróm borssal, pirospaprikával és majorannával. Gyorsan felöntöm egy bögre vízzel, hogy a paprika ne égjen oda, majd hagyom pár percet rotyogni. Utána beleteszem a darált húst, az oregánot, a sót (vagy ételízesítőt) a préselt fokhagymát és készre főzöm, úgy hogy ne maradjon sok leve. A fokhagymát lehet fokozatosan is adagolni, mivel nem mindenki szereti az erős ízét. Inkább később pótoljuk, ahogyan az összes fűszert is, ha szükségesnek érezzük. Amikor kész a hús, hozzáadjuk a paradicsom pürét és ízlés szerinti cukrot. VIGYÁZZ innen már nagyon könnyen leég és fröcsköl. Elég kb. 5 perc és kész.
Ha még aznap fogyasztjuk, keverjük el a tésztával (penne, spagetti stb...). Szerintem – de ez tényleg az én privát véleményem – finomabb keverve, mert a tészta jobban átveszi a szósz ízét, zamatát. Ha másnapra maradna, akkor külön, mert megvan az esélye, hogy a tészta jobban megszívja magát és szárazzá válik, de minket, ez nem igazán szokott zavarni és ugyanolyan jóízűen lakmározunk belőle. Ja a sajt. A végén trappistát szórok rá, mert a férjem csak azzal szereti, bár nem olyan fullos, de a család óhaja az első :)

1 megjegyzés:

Andi írta...

Jaj de guszta!
Én is így csinálom, ugye mi alapban nem ehetjük a porokat....bár én nem teszek bele cukrot!