2011. szept. 10.

Tepsis brassói

Nem szokásom egy poszton belül saját ételemet agyonajnározni, pl. hogy isteni, fenséges, de most bocsássatok meg nekem, ez mennyei lett. Az első falat után férj is megjegyezte, hogy ez…., máskor is készíthetem, ha lehet már jövő héten :) Szerintem is jobb mint a hagyományos brassói. 0,5 kg tarja – 2 nagy hagyma – 1 paprika – 1 paradicsom – 4-5 nagyobb gerezd fokhagyma – só – bors – majoránna – pirospaprika – 2 ujjnyi szalonna – 5-6 szem nagyobb burgonya
Egy edényben zsírjára sütjük az apróra vágott szalonnát, majd hozzáadjuk a közepesen vékony szeletekre szelt hagymát (nem apróra), nagyobb darabokra vágott paprikát és paradicsomot. Kb. két perc múlva mehet bele a felkockázott hús. Az egészet fehéredésig pirítjuk, majd jöhetnek a fűszerek. Bőségesen szórjuk meg borssal, majoránnával, egy fél kanál pirospaprikával és ízlés szerinti sóval. Belepréseljük a fokhagymákat és az egészet átkeverve átöntjük egy tepsibe és meglocsoljuk egy fél bögre vízzel. Úgy válasszunk tepsit, hogy a végén a burgonya is beleférjen. 180 fokos sütőben lefedve kb. 1-1,5 órán át pároljuk, míg a hús épp, hogy megfőtt. Fél óránként érdemes átkeverni és megkóstolni, hogy kell-e még bele valami, vagy milyen állapodban van a hús. Meghámozzuk a burgonyát, majd nagyobb kockákra vágjuk és nyersen hozzákeverjük a húshoz. Negyed óráig fedő alatt majd nélküle készre sütjük. Ha a negyed óra után még nem puha a burgonya nem baj, a végére kész lesz. A legvégén a hőmérsékletet is megemelhetjük, hogy szépen megpiruljon. A tepsis képen még a nyers verzió látható.

25 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta lett, és elhiszem hogy nagyon finom! Szoktam csinálni, de még tepsiben nem próbáltam, de majd fogom!:-)

oximoron írta...

összefutott a számban a nyál! ez valóban fenséges lehetett!
ki fogom próbálni.

trollanyu írta...

Isteni lehet így elkészítve:) acsoráztam már, de még meg tudnám kóstolni ezt is, és milyen rég volt brassói nálunk.

4Gyerek írta...

bizisten nem vagyok terhes, de a háttérben kandikáló uborkáidat megkívántam. nagyon. saját? van itt róla recept a blogon?
(ismét van egy zsák gyönyörű uborkám)

Elisabeth írta...

Nagyon guszta és finomnak néz ki!

Petra írta...

Jó ötlet és nagyon guszta! :)))

Vicuska írta...

Jól összesültek az ízek! Jól illik hozzá az a háttérből kikandikáló savanyú uborka :)

Katucikonyha, írta...

Tepsiben én sem készítettem, de ma ez esz az ebéd, csak pulykából. Annyira guszta!

Mary írta...

Guszta nagyon látszik, hogy jól megvan sülve! :)

Liza írta...

Meg van mi lesz holnap az ebéd! Köszönöm Bianka az ötletet.:)

Kati írta...

Még sosem ettem brassóit, de csodásan hangzik.

Bianka írta...

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm

sara & Miki írta...

O mancare tare buna. pup!

Kreatív konyha írta...

Ezt a receptet elkértem....

Unknown írta...

Köszönöm a receptet,mert gyakran készítek brassóit,de ez megkönnyiti az életet a konyhában.Külön szoktam a húst elkészíteni,majd megsütni a krumplit és összeöntve még egy ideig sütni.

Anna írta...

Nagyon szeretem a brassóit, de így fogom legközelebb elkészíteni. Nagyon tetszik így.Köszönöm.

Unknown írta...

Nagyon jól néz ki!🙂

Péter írta...

Burgonyát,kicserélem csicsókára,vagy zellerre . Úgy is Isteni .

Unknown írta...

Elkészítettem isteni finom lett Mindenkinek ajánlom! 🙂🙂

Pistabá írta...

A brassóiban nincs vöröshagyma, de sebaj, ez is egy finom pörköltféle

Unknown írta...

A család nagy kedvence lett! Imádjuk!

Unknown írta...

Nagyon tetszik, ezért a hétvégén elkészítem.

Unknown írta...

Nem vagyok biztos benne hogy a krumplinak elég ennyi idő. Szerintem félig meg kell főzni előtte,mielőtt berakod a tepsibe.

Unknown írta...

Én már régóta készítem ezt csak a húst félpuhara főzöm majd ekkor keverem a krumplival ,így nem kell közben kavargatni

Névtelen írta...

Én ma fogom elkészítési.2022.07.21.