2010. febr. 25.

Fahéjas keksz kávéhoz, kakaóhoz, forró csokihoz...

Már megint mikró és utoljára. Lassan világítunk a sötétben, de azért mert nem volt sütő, enni kellett :) Ezt is, olyan receptgyűjteményben találtam, ahol mikróban készítendő ételek tárháza volt összeszedve. Bár szerintem ezt még egyszer ki fogom próbálni sütőben is. Finom lett. Keksz jellegű, amit zárható dobozban tárolhatunk.

100 g puha vaj – 3-4 kanál cukor – 1 vaníliás cukor – 1 tojás – 3 és fél dl liszt – 1 mokkáskanál sütőpor – 1 mokkáskanál szódabikarbóna – fahéj

A vajat és a cukrot habosra keverjük. Hozzáadjuk a száraz adalékokat és a tojást. Dió nagyságú golyókat formázunk, majd vagy a mikró tálcájára vagy egy mikrózható lapos valamire tegyük. Előtte jól kenjük meg, mert iszonyúan tapad. Villával lenyomkodjuk és megszórjuk fahéjas kristálycukorral. 1 percig 750 W-on „sütjük”, majd 1 percig pihentetjük, majd újra 2 percig „sütjük”.
Mivel nincs olyan intenzív íze, kávé, kakaó vagy forró csoki mellé tálaljuk.

FONTOS: mindig hagyjuk kihűlni a mikrót, mert nekem is a 3 adag már odaégett.
Mindenki ellenőrizze a mikrója teljesítményét, és sütije állagát, mert minden gép más és más.

19 megjegyzés:

Livi írta...

Dejó! Nem is tudtam, hogy kekszet is lehet mikróban csinálni :)

Andi írta...

Jaj...én azt a habos valamit kérem!!!
Tényleg nem semmi mikróba keksz!
gratulálok!

Raindrop írta...

Én esküszöm tök hülye vagyok!
Mondd már meg nekem légyszi, hogy bejelöltelek rendszeres olvasásra?
Mert én ezer százalékra emlékszem, hogy igen!
Erre kereslek már napok óta a frissülő listában és semmi.
Várom, hogy főzzél, és közben te főzöl, csak én nem tudok róla. :(
Most 2 blognál is volt keveredésem, ne haragudj!
Annyira szívesen jövök, nem is értem mi történt.

Bianka írta...

ÓÓÓ nem tudom mi lehetett, de az a lényeg, hogy sikerült megoldani az internet gonosz ármányát ellenünk :)))
Én azért szeretem oldalt a saját bloglistát, mert a képekből látom, hogy ki mit csinál

Anikó írta...

csak muszáj leszünk beruházni mikróra! Sajna hónapokkal ezelőtt bekrepált!
Nagyon tetszik a kekszed!

Bianka írta...

Anikó én sem hittem volna, hogy ennyit használom, csak, hogy egyszer pekrepált a sütőm :)

Adri írta...

Dejóóóó! Gyors sütit én is szoktam, de mikrós kekszről még nem hallottam. :)
És végre a B. helyett írhatok Biankát! :) (lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de nekem csak most derült ki)

Bianka írta...

Adri köszi!

Igen Bianka vavgyok :)

Lehet, hogy váltok B.-ről és leszek Bianka. Az olyan kedvesebb

szepyke írta...

Világítasz a sötétben? Legalább nem tévedsz el!:)
Mindenben van valami jó!:) Én meg elolvasztottam a mikrót, és a helyére könyveket tettem!:))) Végre a konyhában vannak a szakácskönyveim!:)))

Bianka írta...

És most veszünk új hűtöt, hova teszem a mikrót? Most a régi tetején van :)

Latsia írta...

Bianka szia!

Én ma reggel már meg is sütöttem ezt a szuper receptet, amit tegnap Nálad olvastam, és nagy sikerem volt vele!
Nálam is, merthogy egyszerű és gyors, a Lányomnál is, mert nagyon szereti az omlós puha kekszeket és a Férjem is falatozott belőle rendesen!
Tehát..nagyon szépen köszönjük Neked ezt a receptet, feltettem az oldalamra is megjelölve természetesen a Te oldaladat forrásként.
Én csak annyit fűznék hozzá, hogy tettem a tésztába is fahéjat és így nagyon jó kis íze lett, és legközelebb kipróbálom még más ízekkel is, mert annyira jó kis keksz ez, hagy legyen sokféle belőle!:-))
Mégegyszer köszönöm!!!

Névtelen írta...

Bianka!Köszi a receptet!Nagyon szuper, igazi támadás a vonalak ellen.:-) Kekszes vagyok nagyon, és hogy a mikróban lehet csinálni...kész!

Jade írta...

Jujj, a napokban lemaradtam sokmindenrol! Most olvastam Latsianal, nagyon jol nez ki, en is ki fogom probalni!

Bianka írta...

Hajrá lányok!

Latsia annyira boldog vagyok, hogy jól sikerült :)

Latsia írta...

Hát még én Bianka!:-)
Csak már majdnem elfogyott...gondolom holnap megint süthetem:-)))

Aliz írta...

Hogy ez mekkora ötlet!! Latsiánál most olvastam. Hogy ez eddig nem jutott eszembe, pedig amióta mikró létezik, azóta rendszeresen bedobok egy kis darab tésztát sütés előtt, főleg a pogácsaféléket egy fél percre, mert a nyers tésztában nem érezni úgy a fűszereket, a sót. A mikrózott meg olyan, mintha megsült volna, de szembe nem jutott volna kekszet sütni benne.:)

Vica írta...

Nagyon guszta a süti! Igazán kedvet kaptam, hogy megsüssem. Csak én sosem használnék mikrót. Meddig süssem sütőben és hány fokon?
Köszönöm!!!

Bianka írta...

Jó kérdés nekem akkor éppen szervizelték a sütőm azért készült mikróban,sütőben nem próbáltam de talán 170 fokon 10-15 percig.
Van még pár kekszem sütőhöz, nézz ki bátran valamelyiket

Bianka írta...

Jó kérdés nekem akkor éppen szervizelték a sütőm azért készült mikróban,sütőben nem próbáltam de talán 170 fokon 10-15 percig.
Van még pár kekszem sütőhöz, nézz ki bátran valamelyiket