2010. ápr. 11.

Meggyes, csak túrós torta féle „1/2D”

Ez két már elkészített receptem keresztezése. Az egyiknek az alapja a másiknak a teteje ízlett nagyon, így gondoltam legyen belőle egy remek vendégváró süti, hiszen jöttek hozzánk.
Én még mindig azon ámulok, bámulok, hogy a keményítő milyen csodákra képes, hogy a meggy úgy néz ki, mintha zselés lenne, amit meg is kérdeztek tőlem. Meg hát a túrót igazából nem lehet elrontani. És még diétások is ehetik édesítőszerrel, mert az a kis liszt elhanyagolható ;)

Alap: 500g túró – 2 csomag vaníliás cukor – 1 citrom reszelt héja – 70g liszt – 100g cukor – 3tojás – 2,5 dl tej – 70 g margarin
Meggy: 1 üveg magozott meggybefőtt – fél citrom reszelt héja – 1 mk. fahéj – 2 kanál étkezési keményítő – ízlés szerinti cukor a meggyhez

Először a meggyel dolgozzunk. Első lépésként a meggyet leszűrjük és a levével kezdünk el foglalkozni. Feltesszük egy edényben, beleszórjuk a citromhéjat, a fahéjat, ízlés szerinti cukrot, valamint a 2 kanál keményítőt. Kis lángon folyamatos kevergetés mellett besűrítjük. Olyan zselés, kocsonyás állaga lesz. Ha megfelelő, akkor beletesszük a meggyet és hagyjuk hűlni, míg rá nem kerül az alapra.
A formánkat egy kicsit kiolajozzuk (most csatos tortaformával dolgoztam), majd belemorzsoljuk a túrót. Utána megszórjuk egyenletesen a van. cukorral és a citrom reszelt héjával. A margarint megolvasztjuk és hozzákeverjük a többi hozzávalót. Ráöntjük a túróra és egy kicsit megmozgatjuk a formánkat, hogy belefolyón minden egyes szegletébe. Majd előmelegített sütőben 180 fokon legalább 40-45 percig süssük……de, a vége előtt 5 perccel, mikor a túró már elég kemény, gyors mozdulatokkal kivesszük és rásimítjuk a meggyet és visszatesszük a maradék időre. Hagyjuk tálalás előtt egy kicsit hűlni, hogy a zselés részt szépen lehessen szeletelni.

34 megjegyzés:

pitypang írta...

Nagyon gusztán fest,megkóstolnám!!!! :)

Mónika írta...

Ez kedvemre való süti!:))

Vali írta...

Ez nagyon jó párosítás.

Niki írta...

Gyönyörűség:)Ugye az alapja a csodás epres túrós pitéd?

Gál Edith írta...

Most megint nyelek jó nagyokat itt :))
Nagyon nagyon jól néz ki!!!

Gizi írta...

Gyönyörűséges!!!!!! Pont egy ilyen szeletke után vágyakozom most!!!sóhajtás:))

judybee írta...

Nyami-nyami! Egész húsvét alatt valami ilyesmiről ábrándoztam.

Bianka írta...

Köszönöm lányok :)

Niki igen az az alap ;)

Andrea írta...

Te jó ég!!! ...baromi jól néz ki :))))!!!

Andi/cuki írta...

Pont ma olvastam ilyen keményítős-epreset. Mindenképp kipróbálom,nagyon guszta!:-))

Chef Viki írta...

Állati jó :-)))

Nagy kedvencem egyik is, másik is!

Livi írta...

Nyeltem is egy nagyot :)
Túró és meggy nyerő kombináció, főleg ha még a cukor is mellőzve van jöhet :)

Jade írta...

Csodajol nez ki! Viszem a receptet, lehet meg a heten kiprobalom. Koszi!!

Mary írta...

Nagyon jól néz ki! Ránézésre is finom!

Bianka írta...

Köszönöm :) És az a jó, hogy az ember maga igazgathatja az édesség fokozatát.

Andi az epres, fantasztikus lehet az én is ki akarnám majd próbálni

Niki írta...

Szia Bianka:)Te is a gép előtt...:-DDDD Én is...

Niki írta...

Csak azért írtam mert egyszerre megjegyzésezünk...

Bianka írta...

Munkából nyomom ;))))

Judith, ha elkészülne kíváncsi vagyok a véleményedre

Gicus írta...

Nagyon jól néz ki. Azt hiszem ki fogom próbálni. :)

Ami írta...

Két kedvenc párosításom: túró és meggy. Nagyon gusztusos! :) Gratulálok!

Andi írta...

De gyönyörű a teteje, túrót annyira nem kedvelem...de a tetejét leeszem ok. ???

Adri írta...

Amindenit de széééép!
Biztos ki fogom próbálni. :D

Ottis írta...

Guszta nagyon!

Raindrop írta...

Sejtettem, hogy megint valami csudafinomságot fogok látni ha jövök. :)
Egy szerencsém van, hogy én is túrósat tervezek a napokban, két félét is, és az egyik túrótorta, valami gyümölcsös raguval. :)

Ez gyönyörű lett, akár csak a kiflik!
Szóval, mikor is mehetek Palkóhoz?

Bianka írta...

Köszönöm lányok! Nagyon várom már a meggyszezont. Imádom.

Palkó imádja a vendégeket ;)

Jutka írta...

Nagyon jól néz ki, imádom a túrós-gyümölcsös sütiket :)

szepyke írta...

Ez így együtt pazar lett! Imádom a túrót!

Bianka írta...

Köszönöm :)

Viki írta...

Fantasztikus. S ennek a receptjét lementem, mert valami hasonlóra gondoltam a hétvégén. Ma van a férjem szülinapja, de csak hétvégére kell készülnöm, s ezt a párosítást mindnyájan szeretjük.

Bianka írta...

Viki, ha elkészítenéd, írd meg kérlek milyen lett

Viki írta...

Hát láttál már ilyet? A családom délutánra sütik helyett fagyi hegyeket rendelt. Most bogarászok valami gyors fagyik után. Azért illendőségből jöttem megírni, hogy a turós-meggyes isteni finomság elmarad, de nem merül feledésbe:)))

Ottis írta...

Most sül .-)

Bianka írta...

Hű remegve várom milyen lett, majd írd meg légyszi

Mária írta...

Szia Bianka ! Nagyon tetszik ez a recepted, elvittem . Megszeretném , kérdezni hogyan tudtad PDF formátumba feltelni mi kel ehhez elárulnád nekem:) Nagyon tetszik , ez a megoldás . Várom válaszodat, címem : v.marcsi45 ( gmail)-os cím