2010. márc. 7.

Tojásmentes, kókuszos keksz, sütőben :)

Ezt nagyon régen láttam a neten és akkor, kinyomtattam. Már többször készítettem, mert nagyon finom omlós keksz lesz belőle és mennyiségileg sem kevés. Ami a lényeg, hogy tojásmentes, így ételallergiások is ehetik. Sütőben süthető, és nagyon kellemes állagú lesz, magában is ehető, de egy finom kakaó mellé is ideális :)
Valaki viszont megmondaná, hogy sokszor miért dl-ben adják meg a mércéket a kekszeknél?

200g puha margarin – 1,5 dl cukor - vaníliás c. vagy ízlés szerint – vaníliaeszencia (én vettem ampullákat és abból tettem bele egyet, de szerintem kb két kiskanálnyi a tartalma) – 2,5 dl kókuszreszelék – fél sütőpor – 6 dl liszt

A vajat. a cukrot és a vanília kivonatot habosra keverjük. Hozzáadjuk a maradék hozzávalót, majd fél órára hűtőbe rakjuk. Keksznyomóval, vagy kézzel piskótatallérokat formázunk, majd előmelegített sütőben 150-180 fokon kb 15 percig sütjük. Óvatosan, mert hirtelen odakap. Inkább kisebb fokozaton több ideig. De színén is látszik mikor lesz kész.

6 megjegyzés:

Livi írta...

Szuper! Kérnék is belőle pár szemet :D
Szerintem azért ml meg dl-ben adják meg sokan mert van aki olyan kis mérőkével dolgozik :) Nekem is van ml mérőm, meg olyan is amelyiken rajta van a liszt, rízs stb mérték is a ml mellett... De én is inkább a gr híve vagyok :)

Viki írta...

Bianka, mint már egyszer valahol leirtam, hogy a háttérben óriási olvasód vagyok, ha néha némán is, de tovább ballagok. Most viszont arra kérlek, légyszives látogass el hozzám. Köszönöm.

Mary írta...

Finom kis keksz lopiztam párat!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) írta...

Kiprobalom!!!!!Nagyon jo nez ki!!!
Boldog Nok Napot kivanok!!!!

szepyke írta...

Azért dl-ben adják meg, mert az amerikai kekszek bögrével készülnek.
Egy bögre, ha minden igaz, 2,5 dl, de ilyen mércét tudsz venni a tescoban is, illetve. Nekem van a "kanalas" verziómból. Ha megnézed, Nigella is mindig bögrézik, meg kanalazik. Így szokták meg, így egyszerű, a legtöbb recepthez nem kell mérleg, csag "bögre", azaz cup!:)
Jah és imádom a kóóóóóókuszt!:))))

Bianka írta...

Köszi Szepyke és a többiek, úgy látszik nem kerülehetem el és veszek mert idáig vízes pohárral méregettem :)