2010. márc. 6.

Baconban tekert fasírt golyók, muffin sütőben

Barátainkat vártuk társasjátékozni, de mivel pont vacsoraidőre esett gondoltam meglepem őket valamivel. Nem akartam túl bonyolult, vagy időigényes vacsorát. Inkább valami fiatalos, meglepőt összehozni támadt kedvem.


Készítünk egy fasírt masszát. Mércével nem szolgálhatok, mert ahogy esik, úgy puffan módon készítem és szerintem mindenki saját ízlése alapján állítja össze. De nagy körvonalakban a következő van benn: darált hús – tojás - sok-sok foghagyma – hagyma – pirospaprika – só – bors – és zsemlemorzsa. Most a zsemlét direkt kihagytam, mert a másik részéből a masszának mást tervezek, de azt majd meglátjátok, de csak legközelebb :)
A hozzávalókat jól-jól összekeverjük és préselt fokhagymával és apró reszelőn reszelt hagymával ízesítjük. Aki nem boldogulna, használjon fasírt fűszer keveréket.


A muffin formát egy kicsit beolajozzuk. Keresztbe bacon szalonnát fektetünk, majd rá egy nagy gombóc fasírtot. A kilógó szalonnát ráhajtjuk.
Egy nagyobb tepsibe egy kis vizet teszünk, majd bele a muffin sütőt és befóliázva vagy fél, háromnegyed órát gőzöljük. Majd kivesszük a vízből és készre sütjük.
Krumplipürével, salátával vagy bármi mással egy fenséges vendégnek, vagy családnak szóló vacsora, bár egy kicsit tömény :)

11 megjegyzés:

Livi írta...

Húú ez tök jó!!! Kérnék is kóstolót :)

Mary írta...

Nagyon guszta és jó ötlet!

Andi írta...

Jaj de jól néz ki!
És a muffin sütőben....jó ötlet nagyon!

Liza írta...

Isteni finom ízt adhat neki a bacon szalonna! Jó ötlet.:-)

Bianka írta...

Köszönöm, tényleg finom volt :)

De ha gondoljátok muffin sütő nélkül is elkészíthető, csak így könnyebb

Raindrop írta...

Jó is, hogy emlékeztettél rá, meg is csinálom a napokban. :)
Én is muffin sütőben sütöm legtöbbször, ha van több időm, akkor egy kisebb tepsiben, élére állított krumpliszeletekkel körberakva. Ettől úgy néz ki, mint egy rózsa. :)

Üdv Palkó! :)

egycsipet írta...

Ezt nagyon szeretem! :)) Finom is, egyszerű is, mégsem a megszokott.

Névtelen írta...

Húú, nagyot nyeltem a képek láttn ... :) Nagyon guszták, és jó ötlet ez a cucc!

szepyke írta...

Jesszusom, de tevékeny voltál az utóbbi napokban, mióta nem jártam nálad! És micsoda tavasz lett nálad!:)))

szepyke írta...

Jah, és hoztam egy kis kenyeret, meg savanyúságot, és kérnék három ilyen kis helyeskét!:)))

Linda írta...

Nagyon jól néznek ki!