2010. jún. 24.

Sajtgombócos borsóleves

Borsólevest már főztem, így itt nem is magán a levesen van a hangsúly, hanem a sajtgombócon, amit most készítettem először és nem utoljára. Nagyon jó friss zöldséges valamint ragus, tárkonyos levesekhez is. Mivel nagyon szép roppanós friss borsót kaptam, így evidens volt, hogy levest főzök belőle, de most vajasgaluska helyett, ezzel tettem tartalmasabbá.
A leves receptje
ITT található. Ugyanígy készítettem kivéve, hogy nem főztem bele csontot.
30 dkg sajt – 1tojás – 5-6 kanál liszt – só

A gombócot hihetetlenül könnyű elkészíteni.
Lereszeljük a sajtot a kisebb reszelőn, majd összekeverjük a tojással és hozzáadjuk a sót és annyi lisztet, hogy egy galuska állagú masszát kapjunk. A lisztet fokozatosan adagoljuk, mert lehet, hogy több vagy kevesebb kell. Ha megfőttek a zöldségek a végén egy kb. cseresznye vagy kisebb dió nagyságú gombócokat formázva készre főzzük benne. Nem kell sok idő. Én egyet kivettem és úgy ellenőriztem.

11 megjegyzés:

Thrini írta...

Húú ez a gombóc nagyon jó ötlet!
Ki fogom próbálni. Köszi!

Dia írta...

EZ CSUDAJÓ ötlet!!! Tuti elkészítem!

Ami írta...

Nyami! mind el fogyott! Kérek még!:)

Névtelen írta...

Ejha, ezt a sajtgombóc nagyon ígéretesnek tűnik!:)

Andi írta...

Ez a sajtgombóc felcsigázott! Mentettem is! Nagyon jó!

családi tűzhely írta...

Sajtgombóc levesbe, szuper ötlet!!!

Bianka írta...

Köszi mindenkinek.
Nekünk nagyon bejött, remélem nektek is :)

M írta...

Megcsináltam ma. Mindannyiunknak ízlett. :)

Praliné Zsuzsi írta...

Ez volt nálunk tegnap a borsólevesben. Isteni, köszönet a receptért!! Zsuzsi

Bianka írta...

M és Zsuzsa nagyon örülk neki :)

Mézigörl írta...

Jujjjj, jujjjj sajtgombóóóóc és sok zöldség a levesben. Már megint nálad nézelődtem, és csudajót találtam! nyammmm....Recept elmentve! :)