2010. jún. 12.

Tavaszi egytál (zöld spárga, borsó, gomba, pulyka) „D; 1/2V)

Valami könnyű üde és alakbarát ebédre vágytam hétvégére, így figyeltem fel Napmátka ételére, amit egy kicsit ízlésemre formáltam, nem mintha az nem lett volna tökéletes. Csak az alapötletet adta igazából. Az a jó, hogy diétások és hús nélkül vegák is ehetik

40 deka pulyka mell – 1 hagyma – 1 paprika – 2 fokhagyma – 1 kis paradicsompüré – 1 csomag spárga – 4-5 nagyobb fej gomba – 3-4 marék borsó – só – bors – pirospaprika – majoránna – petrezselyem - cukor
Egy kis olajon megdinsztelem az apróra vágott hagymát, paprikát. Megszórom borssal, pirospaprikával, majoránnával, majd felöntöm egy kis vízzel és hagyom rotyogni, míg felvágom a pulyka mellett. Beleteszem az alapba a húst, sózom és belenyomom a két fokhagymát. Míg párolódik, előkészítem a gombát és spárgát. Én mindegyiket szeretem megpucolni. A spárgának a fás alját levágom a gomba szárát, viszont felhasználom. A spárgákat kb 2-3 cm-es részekre vágom, a gombákat nagyobb kockákra.
A hús párolásától számított kb. öt percen belül, beleteszem a borsót. Amikor a hús és a borsó majdnem készen van, mehet a spárga és a gomba, mert nekik nem kell annyi idő. Ne főzzük túl. Hadd maradjanak ropogósak. Ha megfőttek belekanalazok egy paradicsompürét és megszórom egy kis cukorral a savassága enyhítésére. A végén meg egy kis petrezselyemmel.
Végig törekedjünk, hogy sűrű maradjon és nem legyen nagyon leveses.

11 megjegyzés:

egycsipet írta...

Hű, de jól néz ki! :) Zöldborsós szeletet szoktam készíteni, a végeredmény hasonló lehet ahhoz.

Mónika írta...

Csodás! Jöhet! Bianka! Te a Lehel környékén laksz? Csak mert én is gyakran járok oda.

Viki írta...

Húú de nagyot nyeltem, s közben eszembe jutott, hogy halam van a hütőben. Most akkor induljak holnap a többi hozzávalókért a piacra ? Hát ha nem lesz ilyen hőség, lehet, hogy megyek is, mert ez KIVÁNATOOOOOOOS !!!!
Eszméletlen jó ötlet, imádom az ilyen könnyü dolgokat.

Bianka írta...

Köszi Lányok!

A villamos vonalán lakom. Így ott szállok le és fel munkába menet és haza. Általában ott vásárolok.

kempfcandi írta...

Jó étvágyat az ebédhez(kicsit megkésve)!!!

Nagyon jól néz ki, de ennék belőle, kár hogy a páromnak ilyet nem főzhetek.....

szép napot!

Adri írta...

Én is nagyon szeretem az ilyen kajákat, csak sajna általában nem bírom megállni, hogy ne egyek hozzá valami köretet. :)

Mary írta...

Jól néz ki nagyon. Hasonló ételeket csak én eszem meg Tiborom így ritkán van hasonló!

Andi írta...

Hú de guszta! Azt hiszem ki fogom próbálni!

Névtelen írta...

Hú, nagyon jól néz ki. Spárgás kaját még sosem csináltam, pontosan nem is tudom, hogy mit kell vele csinálni, jó, hogy írtál erről is!:)

Dia írta...

Hmmm! Ez is nagyon jó!

Bianka írta...

Köszönöm

Ági27 a W-n kérdezz rá és leírom