2010. szept. 6.

Szilvalekvár „D”

Áldom a Dzsemfix megalkotóját, hogy megörvendeztetett eme termékkel. Ha, nem lenne még mindig, - minek lekvárt főzni, hisz van bolti - táborába tartoznék. Én, aki azt mondtam soha, már főztem meggyeset, barackosat és íme, meg lett a szilvás is.
Két fajta gyümölcsöt kevertem, gondoltam, ettől még aromásabb lesz.

1 kg magozott ringló és 1 kg magozott kék szilva – 1 doboz diabetikus befőző cukor (dr. Oetker) – 1zacskó 3:1 szuper dzsemfix – ízlés szerint rum és fahéj
A szilvákat megmossuk, kimagozzuk, egy nagy lábosba készítjük, majd a botmixerrel pépesre turmixoljuk. Mindenki ízlése szerint darabosabbra vagy krémesebbre. Majd tegyük a tűzre és olvasszuk meg benne a cukrot, forraljuk fel és ekkor adagoljuk hozzá a rumot és a fahéjat. Ízlés szerint, közben kóstolgassuk, inkább az elején kevesebbet tegyünk. Az elején savanykásnak tűnik, de ha kihűlt, lehet majd igazán érezni az édeskés ízét. Ha megolvadt, adjuk hozzá a dzsemfixet, és nagy hőfokon, folyamatos kevergetés mellett főzzük vagy 4 percet. Azért kell több, mert a szilva elég leveses. Tegyük egy jól-jól átmosott üvegbe, csavarozzuk be, 5 percre állítsuk fejre, majd irány a kamra. Fontos, hiába írja az arányokat a diabetikus cukor, nagyon édes, így elég egy dobozzal. Elején folyósnak tűnik, de ha kihűl, megszilárdul.

14 megjegyzés:

Nelli írta...

Hű de szép lett a Tiéd is!:-)
Én is pénteken főztem, de már az újabb adag itt várakozik.Tettem bele vanília rudat is és egy pár karika citromot.

Alíz, Erdélyből írta...

Nem vagyok dzsemfix-párti, de ez határozottan jól néz ki. :)

Dia írta...

Csak ámulok és bámulok!

Elif írta...

Na ennek is jól neki kéne esni! Enni vagy főzni, de még jobb mindkettőt... :)

családi tűzhely írta...

Én is szilvalekvár készítettem a hétvégén:)

szepyke írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm
Jöhetnek a tippek, mert befőzés terén még kezdő vagyok
Szepy köszi ki fogom próbálni. Barackkal is működik?

Gál Edith írta...

Gyönyörű szine van!! És biztos, hogy finom is!!

szepyke írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Csibe írta...

Nekem is tetszik!

Andi írta...

Nagyon szép színe van, Én még csak jóval sötétebb szilvalekvárt ettem csak. Megkóstolnám szívesen!

trinity írta...

Én is dzsemfixezek:)) Máshoz nem használok műcuccokak sosem, de nem bírok sokáig szilvát kevergetni, ahhoz meg kell.A dunsztolás, na, az megint mumus, pedig tudom, nagyanyám is így csinálta. Nekem most macerás. Majd egyszer.....

Számolgattam:)) Nálunk is épp 7 hónap a különbség a férjem és köztem, épp úgy, mint nálatok:D Boldog szülinapot az ünnepeltnek!!

Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm!

A színe szerintem a ringló miatt lett ilyen, mert az világos és leveses.
Köszi Szepy ki fogom próbálni, úgy is férj még szeretne egy kis barackot, mert az a kedvence
Trinity köszönöm :)

e-agi írta...

Nagyon szép színe lett! Ügyes vagy! Én is csináltam már barackot -és ebből még egy adagot tervezek csinálni,mert már majdnem el is fogyott! Azután pedig a szilvalekvár van betervezve! :)