2010. nov. 16.

Buktakoszorú

Karácsony közeledtével, mint, jobban és jobban belelkesülök a hasonló desszertekért. Kezd elkapni a hév és vágyom a kelt tészta és fahéj illatára. A kelt tészta mindig is a kedvencem volt és az is marad. Nem tudom megmagyarázni milyért, de imádom készíteni és imádom enni is. Talán azért, mert a kelesztés idején kívül nem egy hosszadalmas munka.

50 dkg liszt – 2 tojás sárgája + 1 egész tojás a kenéshez – 10 dkg margarin – csipet só – 5 dkg cukor – 2,5 élesztő (fél kocka) – 3 dl tej – lekvár
A langyos tejet az elmorzsolt élesztővel, egy kiskanál cukorral és két kiskanál liszttel meleg helyen felfutatjuk. Ha megvan, hozzáadjuk a liszthez a tojások sárgájához, cukorhoz, olvasztott margarinhoz és csipet sóhoz. A robotgép csigás végével jól megdagasztjuk. Szórjuk meg liszttel, takarjuk le és meleg helyen kelesszük bő 30 percet.
Ha már duplájára kelt egy lisztezett felületen nyújtsuk ki, de vastagra, hogy kb. nyolc bukta jöjjön ki belőle. Vágjuk fel, majd mindegyik közepébe tegyünk lekvárt. Jó sűrű nem folyós változatot. Én jelen esetben fahéjas házi szilvalekvárt tettem.
Ha koszorút készítünk, használjunk kuglófsütőt (nekem van csattós szélű az a legjobb, mert sütés után le lehet szedni a peremét). A kuglófosba, inkább golyóra formázzuk, ha nem koszorút készítünk, akkor hagyományos buktaformát, jó szorosan egymás mellé egy kisebb tepsibe. Mert az a lényeg hogy felfele nőjön és ne széltébe. Megint tegyük 30 percre meleg helyre, majd kenjük le tojással és 180 fokos előmelegített sütőben, süssük készre. Kb. öt perc után, kezd a teteje nagyon pirulni, akkor lazán dobjunk rá alufóliát, hogy ne égjen meg.

19 megjegyzés:

családi tűzhely írta...

Nagyon guszta!

Elif írta...

Szuper! Hasonlót én is tervezgetek már egy ideje. :)

Mézigörl írta...

Remek! Asszem kedvet kaptam egy kis bukta sütésre! Milyen szép formásak lettek a tiéid, csak úgy mosolyognak a képen! :))

Nelli írta...

Finom puhának, omlósnak néznek ki.
Fahéjas szilvalekvárral isteni lehet!:-)

Kata írta...

Ez fincsi lehet(ett)!

Ildy írta...

Csini lett!

Dia írta...

Nagyon rákaptál! De jók, tényleg!

Mary írta...

Guszta nagyon! :)

Csibe írta...

Nagyon szép lett!

Thrini írta...

Nagyon csini!
Amikor sütöttem a kalácsrozettát, azt gondoltam, hogy a buktát is abban a formában fogom legközelebb sütni, egyrészt, mert szépséges lesz, illetve éppen elég nekünk egy adagnak.
Neked mekkora a formád?

Ottis írta...

Gyönyörű lett!

Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm
Thrini olyan hagyományos torta csatos tortaforma nagyságú

Tücsök Bogár írta...

Nagyon szép lett :) !

Andi/cuki írta...

A kelt tészta-készítéssel én is megfertőzödtem már, de micsoda szuper ötlet így koszorúba összerakni a buktát!Nagyon kreatív vagy!:-))

trinity írta...

:) A kelt tészta sütése valami különös misztérium lehet, én is épp így vagyok vele-talán az egyik legjobb dolog, ami ki tud kapcsolni. Nem is tudom, talán csinálni jobban szeretem, mint enni-pedig az sem rossz, ugye...
Jó ötlet a bukta koszorúba való megformálása, klassz!

Juci írta...

Anyukám sütije!

Mindig ezt hoz ha átjön hozzánk!

Zsiri írta...

Ez valami gyönyörűséges!

ManóMérce írta...

ez valami csoda, kihagyhatatlan

Reka írta...

Finom lehet :-)))).