2011. jún. 1.

Cseresznye fagylalt

Idén készítettem életem első fagylaltját, azt is Dokinak köszönhetően. Első próbálkozásra eperre szántam el magam, viszont azt most sokan posztoltátok, így a tegnapi cseresznyefagyira maradt a fagyikészítés rejtelmeinek bemutatása. Nem hittem volna, hogy első jeges képem zárt konyha keretein belül készül, de kinn vihar, jégeső tombol, igazi fagyis idő :)

350 g magozott cseresznye – 100g cukor – 2 dl tejföl – 2 dl tejszín

A magozott cseresznyét megszórjuk cukorral és minimum egy fél órán át pihentetjük. Ha letelt az idő, egy botmixerrel pürésítjük, miközben hozzáadjuk a tejszínt és tejfölt. Mivel nincs fagyigépem, hűtési idő alatt, legalább 3x robotgéppel fel kell lazítani és habosra keverni.
A cseresznye sokkal vizesebb gyümölcs, így nem annyira krémes, mint az eper, de nagyon ütős ajánlom mindenkinek. Egy tanács, fogyasztási idő előtt vegyük ki a mélyhűtőből.
Ha epret szeretnénk, hasonlóan járjunk el.

14 megjegyzés:

Jucy írta...

A hétvégén ha már lesz anyáméknál én is akarok cseresznyés fagyit gyártani, le is mentem a recepted :)

Gesztenye receptjei írta...

Alig várom, hogy beérjen a cseresznyénk:-) Nagyon jó lett:-))

Gizi írta...

Szuper, nagyon guszta!!! Én is viszem a receptet és sürgetem a cseresznye beérését.:)

4Gyerek írta...

hát ahol már van cseresznye, ugyi?
itt még a piacon aranyárban mérik, a kertben az eper is még csak most virágzik.
mostazegyszer beérem az ínycsiklandó fotóval.

Citromhab írta...

Hűha, de guszta!!

Praliné Zsuzsi írta...

Most toltam be az utolsó adag otthonról hozott cseresznyét :) Sebaj, majd a következő adagból :)

Nely írta...

Delicioasa! si ce bine arata! Pupici!

Dia írta...

Váááóóóó! Ez ütős tényleg!

Reka írta...

huuuuu de fincsi, meg sose keszitettem cseresznyes fagyit.

Zsiri írta...

Istenien néz ki ez a fagyi!

Elisabeth írta...

Fantasztikus a cseresznye fagyid...az egyik legkedvencebb nekem! Szép a prezentáció is:DDD

Bianka írta...

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm

Névtelen írta...

Én reszeltem bele egy kis narancshéjat és egy leheletnyi fahéjjat is adtam neki. NYAMI!

Dávid írta...

Én megpróbáltam de nekem nem jött ki...