2011. szept. 13.

Sültpaprika

Gyermekkorom meghatározó íze. Amióta édesanyám nincs közöttünk, férjhez mentem és apuék is távolabb költöztek, már magamat kel meglepnem, ha valami hazait akarok enni. Szerencsére jó mentoraim voltak, így a hétvégi grillezés keretén belül pár adag sültpaprikát is lesütöttem. Aki még nem evet nem is tudja elképzelni, hogy milyen finom. Főleg húsok mellé, de én magában kenyérrel is imádom, főleg a levét tunkolni. De ha nem készítünk öntetet, akkor magát a sültpaprikát még ezer féle módon felhasználhatjuk pl. rakott ételekhez (rizses darált hús, padlizsán, paprika), de ezt hamarosan, készételként is bemutatom. Paprika – só – olaj – cukor – ecet

Fejenként legalább 2-3 paprikával számoljunk. Válasszunk vastagabb húsú, egyenes, kevésbé girbe-gurba és rücskös paprikát. Fontos, a mi érdekünkben, hogy legyen szára, mert megkönnyíti a sütés közbeni forgatás, valamint a fogyasztást. Mert nem hiszitek el, de kézzel, harapva a legfinomabb. Általában anyum a tűzhelyen, egy platnin sütötte (lefóliázta a tűzhely felületét, hogy ne koszoljon), mert sokkal finomabb íze lesz, ha nyílt lángon készül, mint a sütőben. Össze sem lehet hasonlítani. Pótanyum már a telken, a grillen. Na ez az igazi :) Én is ott készítettem, télen viszont a tűzhelyen. Ha ránézünk, a sütésben lévő paprikára azt mondanánk naivan, hogy jaj odaégett, de az a lényege. Ha megsült tegyük egy tálba és amíg az összes paprika nincs lesütve, fedjük le egy konyharuhával. A tisztításnál kezdjük az alsókkal. Óvatosan fejtsük le a bőrét, hogy ne sérüljön a hús és ne folyjon ki az értékes paprika lé. Higgyétek el az ötödik paprika után már azbeszt kezünk lesz :))) Ha megvagyunk, készítsünk egy dresszinget. Mindenki ízlése szerint, kevés olaj, ecet, cukor, só, víz hozzáadásával. Az a lényeg, hogy fogyasztásra szánt paprikákat épp, hogy befedje a lé. Minden egyes paprikának vágjuk be az alját, hogy a paprika szaftja az öntetbe kerüljön, valamint a paprika belsejét is átjárják az ízek. Tegyük hűtőbe. Érdemes hamarabb készíteni, hogy legyen ideje hűlni. Ha télire szánjuk, a megpucolt paprikát tegyük zacskóba és mélyhűtőbe.
Még egy megjegyzés a végére, hogy bár nálunk nagyon kevés helyen találni, de kápiából a legfinomabb.

15 megjegyzés:

Petra írta...

Köszönöm, hogy megmutattad. Ilyet még nem készítettem, de nagyon felkeltette az érdeklődésem. :)))

E73 bioarcapolas blog írta...

Ezt én is imádom !
Ezen nőttem fel + a padlizsán krém :)

Nelli írta...

Nálunk is elmaradhatatlan a kerti grillezéseknél.Kápiából még nem készítettem, de azt hiszem még ősszel lesz alkalmam kipróbálni.:-)

Vicuska írta...

De finom!!!!!
Nézz be hozzám, van számodra egy-két díjam :)
http://vicuska13.blogspot.com/2011/09/megint-dijakat-kaptam.html

Vicuska írta...

De finom!!!!!
Nézz be hozzám, van számodra egy-két díjam :)
http://vicuska13.blogspot.com/2011/09/megint-dijakat-kaptam.html

Gizi írta...

Nagyon guszta!!! Enni már ettem, de én még nem készítettem soha, na de a legközelebbi kerti sütögetésnél kipróbálom. Köszi a receptet.:)

Jutka írta...

Egyik kedvenc savanyúságom..jó lenne letenni télire is :)
Nagyon guszta!

Hobbychef írta...

Nagyon szeretem. De nekem nincs szívem meghámozni, pedig tudom, hogy úgy kell, ezért kevésbé égetem meg, s a sült héj édeskés íze még finomabbá teszi. Kedvelt arab és mediterrán országokban, a bolgárok kecsketúróval, a görögök feta sajttal töltik meg.

gondaanyu írta...

Már egész jól belejöttem a sütögetésbe :9 A piacokon biztosan kapható kápia paprika, de a Csörsz utcai biopiacon egész télen.

Tompa egy határszéli település, a szerb -magyar határon. A magyar oldalon van a Határ csárda, ott ettem én valami isteni finom sültpaprika salátát. A tulajdonosnő szerb, és mellénk ült és elmesélte hogy készíti. :)

4Gyerek írta...

sült paprikaaaaaaaaaaaaaaaa
nyamiiiiii

Nely írta...

Imi place foarte mult salata de ardei copti, si facuti pe jar sunt si mai gustosi. Pupici si o seara buna!

Kati írta...

Mi piros, érett paprikát szoktunk sütni, az mégfinomabb.

Éva írta...

Hogy én mióta akarok már sütni, és mindig valami miatt nem kerűl rá sor. De rövidesen megcsinálom az biztos. Imádjuk mi is. Így készítem én is csak mikor a héját lehuzzuk, akkor zsírba tesszük és átsütjük még, akkor jön ki az a bizonyos finom paprikalé, kenyérrel mennyei íze van!:-))

Kreatív konyha írta...

Guszta nagyon!

thia írta...

Mi is imádjuk a sült paprikát. Én anyósomtól tanultam a készítését, mert az én családomban nem ismerték ezt a receptet. A párom viszont a top10-ben tartja számon, és amióta náluk megkóstoltam, én is megszerettem. :)