2010. febr. 9.

Borsófőzelék, ahogy mi szeretjük, vagyis másképp :)

Hogyan szeretjük mi? Pirosan!
Még tinédzser koromban úgy tanultam meg a borsófőzelék receptjét, hogy szüleim mindig pirospaprikát és egy kis paradicsompürét is adtak hozzá. Meg habarással és nem rántással. Érdemes kipróbálni.

1
/2 - 3/4 kiló mirelit borsó (a télre tekintettel) – 1 fej hagyma – 1 paprika – 2 gerezd fokhagyma – fél paradicsom – só – bors – pirospaprika – majoranna – paradicsompüré – olaj – cukor + 2 cm kolbász

A hagymát, paprikát, fokhagymát és paradicsomot megdinsztelem. Adok hozzá egy kis pirospaprikát, majorannát, borst, majd felengedem egy kis vízzel, és hagyom, hogy fortyogjon magában vagy öt percet. Majd hozzáadom a borsót és sózom vagy ételízesítőzőm. A végén egy púpozott kiskanál paradicsompürével megbolondítom és savassága miatt ízlés szerint cukrozom. Majd behabarom és még rottyantok rajta egyet. Sült debrecenivel vagy bármilyen feltéttel tálalhatjuk is.
+ már fél éve csak az íze kedvéért kb. 2 cm száraz füstölt kolbászt is belefőzők, amitől ne tudjátok meg milyen zamata lesz :)

10 megjegyzés:

Livi írta...

Anyu is pirosan készíti csak paradicsom nélkül :)
Nagyon guszta!!!

Andi írta...

Én teljesen máshogy csinálom....bár régen csináltam, franc se tudja mit tettem bele. A kicsi fiam utálja a borsót, semmit se eszik meg ami zöld. :-(
De a paradicsomot szereti, így egy próbát megér....

Anikó írta...

Ilyenről még nem is hallottam, de istenien néz ki!

Jade írta...

En is pirosan keszitem, de fokhagyma es paradicsom nelkul. Volt ido, amikor Barni minden nap megette volna... kedvence.

Bianka írta...

Köszönöm!

Tényleg egy próbát megér. Örülök, hogy sokan szeretik pirosan :)

szepyke írta...

Lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de új a fejléced?
Jah, és szeretem a borsófőzeléket. Édesen, és ez a kis helyeske rajta... Imádnivaló!:)

Bianka írta...

Szepyke nem új

ugye-ugye anélkül a kolbász nélkül nem ér semmít :)

Névtelen írta...

Mi is pirosan készítjük, de nem paradicsommal. Nagyon guszti!

Anikó írta...

Na végre megtaláltam! Mikor olvastam nagyon megtetszett ez a recepted! tegnap egy csomó helyen megnéztem és nem találtam, pedig ezt akartam ebédre. Most már féltve fogom őrizni.

Bianka írta...

Anikó remélem ízleni fog, ha elkészítetted kérlek írd meg milyen lett :)