2010. febr. 8.

Csőben sült, csirke, karfiollal, borsóval és besamel mártással „D”

Valami zöldségesre vágytam a hétvégén. De nem főzelékre vagy hasonlóra, hanem valami szó szerint trutyira, így jött az ötlet. Bár, ha már kaja, akkor tegyünk bele egy kis húst is és így tovább jöttek a hozzávalók. Besamel-mártást készítettem hozzá és azzal öntöttem le. Diétázok óvatosan a liszttel. Viszont bárkinek, egy nagyon kellemes főétel.

1 csirkemell – 1 kis fej karfiol – 1 bögre borsó – 1 fej hagyma – 1 gerezd fokhagyma – só – bors – szerecsendió – 5 dkg margarin – 2 kanál liszt – 2 dl tej - sajt

Egy jénait kikentem és lefektettem a megborsózott, sózott csirkemell szeleteket, majd megszórtam a vékony szeletekre vágott hagymával, a karfiollal és a borsóval. Majd leöntöttem a mártással és megszórtam egy kevéske sajttal. Mikróban és sütőben is elkészíthető.

Besamel-mártás: a margarint felhevítjük, a lisztet megpirítjuk rajta, majd felengedjük a tejjel. Megsózzuk, és egy kevés őrölt szerecsendiót és borst is adunk hozzá. Alacsony lángon állandó keverés mellett sűrűre főzzük. Ha túl sűrűnek találjuk a mártást, tejjel hígíthatjuk.
Mi diétázok, inkább kisebb adagot csak egy kanál liszttel készítsük.

5 megjegyzés:

Andi írta...

Imádom az ilyen kajákat....viszem a receptet!

Bianka írta...

Sok szeretettel :) remélem ízleni fog

Névtelen írta...

Nagyon tetszik az egész oldal, úgy ahogy van.:) A fotók is jók, itt az utóbbinál a bárány különösen édes. Remélem, még sok-sok recepttel fogsz elkápráztatni minket!

Bianka írta...

Agi27 köszönöm

Igen, még nagyon lelkes vagyok és leszek is :)

Gigi írta...

Hu, ez tényleg jól hangzik. :) A múltkor engem is elfogott ez a zöldség imádatos érzés. Most már így is csillapíthatom. Köszi! :)