2010. jún. 10.

Finomfőzelék "V"

Nos, íme a főzelék, amihez készítettem a kolbászos csirke fasírtot. Ez is egy olyan főzelék, ami igencsak megosztja a közvéleményt. Van, aki szereti és van, aki nem. Felméréseim alapján inkább nem, de férjem viszont igen. Így nagy előszeretettel eszi én meg készítem neki. Most mirelitből főztem, de mehet friss zöldségekből is.

2 főre/2 napra: ½-¾ kiló mirelit zöldség (lehet kifejezetten finom főzelékest venni, most franciasalátásat használtam) – 1 hagyma – fél paprika – 3 gerezd fokhagyma – só – bors – egy csipet pirospaprika – majoránna – tejföl – liszt
Egy kis olajon megdinsztelem az apróra vágott hagymát, paprikát és fokhagymát. Hozzáadjuk a borst, majoránnát és csipet pirospaprikát. Felöntjük egy kis vízzel, majd hagyjuk öt percet rotyogni. Tegyük hozzá a zöldséget, sózzuk vagy ételízesítsük és öntsük fel annyi vízzel, hogy jól ellepje. Lassan főzzük. A végén adjuk hozzá a ligtosan tejfölös habarást és hagyjuk összeforrni.

16 megjegyzés:

Livi írta...

Na a menzán aztán nem így néz ki...:) A tiéd guszta nagyon!

Gál Edith írta...

Teljesen egyetértek Livivel!! :))

Araniel írta...

Én szeretem :)
1 tányérkával lecsúszna :)
Guszta lett :)

Chef Viki írta...

Én is szeretem :-) Nálunk fehéren, majoranna nélkül készül. Mint egy sima borsófőzelék :-)

Niki írta...

Nagyon imádjuk ,a gyerekek is és a férjem is és én is:)))Én fehéren készítem,sárgarépa és zöldborsó van benne...nagyon finom:)))De így szinesen roppant guszta:)))

Bianka írta...

Köszi Lányok!

Minden főzeléknek szeretek adni egy kis színt, mert olyan guszta lesz tőle :)

Viki írta...

...hogy ebbe a kiskonyhába mennyi sok-sok finomság készül??? jöttem Hozzád vacsizni. Nagyon imádom a finomfőzeléket. Jó, hogy figyelmeztettél, Szerintem hamarosan asztalra kerül nálunk is :))

Edó írta...

Meg sosem keszitettem,de milyen jo otlet!megvan a kovetkezo menu,koszi:)

Mary írta...

Én szeretem úgyhogy kérek egy tányérral!

Adri írta...

Az első főzelék volt, amit életembe főztem! Telefonos segítséggel...:)

Raindrop írta...

Szia! :)

Én imádom, de mi fehéren készítjük. A kolbászos bigyó zseniális ötlet. :)
A receptjeid nem változtak, sorban enném az összeset, elképesztő a felhozatal, most visszanéztem az elmaradásom. :)

Gratulálok az évfordulótokhoz nagyon sok szeretettel! :)

Viszont egy reklamációm lenne! Palkó úr kicsit mellőzve lett, kéretik megmutatni valamikor. :D

Gicus írta...

Hú de guszta! Ezt ki kell próbálnom. :)

Kata írta...

A menzán soha nem ettem meg, mert az egész egy gusztustalan lisztes trutyi volt; mióta én főzöm, azóta ezerrel esszük:)

Bianka írta...

Köszi Lányok! Akkor még is sokan szeretik :))))

Rain, igazad van ;) csak szegény beteg volt torokgyulladással kíméltük :) De hamarosan..
Örülök, hogy jelentkeztél

Felhőlány írta...

Nagyon jól néz ki, irtó guszta! Anno a menzán nekem is a csirizes változat miatt ment el tőle a kedvem, de mostanában már készítek. Nálam is fehér, és egy kis krémsajttal szoktam dúsítani... Kipróbálam majd így pirospaprikával is! :))

vero írta...

vajas rántással besamellalapon, karalábéval, zellerrel, fehérrépával + a szokásos zöldségek. így fehér marad, de nagyon finom.