2010. szept. 27.

Gombás székelykáposzta „V,D”

Remek kis lightos egytál, amit a család, diétások vagy vegetáriánusok is nyugodtan fogyaszthatnak. Látványra semmi nem különbözteti meg a hagyományos székelykáposztától, mert a gombát olyan formára és nagyságra kell szeletelni, hogy húsformát kapjunk. Elkészítése természetesen sokkal gyorsabb, így hétköznapi ételnek is tökéletes. És tényleg higgyétek el ízvilágában sem különbözik annyira. Na jó, nem egy férfias étel, de ha szeretik a gombát ők sem fogják ellenezni egy jóféle friss ropogós kenyérrel.

5 nagyobb fejű csiperke gomba – 50 dkg savanyú káposzta – hagyma – paprika – paradicsom – 2 fokhagyma – só- bors – majoránna – pirospaprika – 1 babérlevél – 1,5-2 kanál liszt – kis tejföl fele
Készítünk egy pörköltalapot, csak most ne tegyünk alá szalonnát. Megdinszteljük egy kis olajon az apróra vágott hagymát, paprikát, paradicsomot, majd megborsózzuk, megszórjuk majoránnával és pirospaprikával. Felöntjük egy kis vízzel és hagyjuk rotyogni, míg előkészítjük a káposztát. A káposztát érdemes leöblíteni, hogy ne legyen annyira intenzíven savanyú és egyet vágni rajta, hogy ne legyenek olyan hosszúak a szálak. Mindig attól félek, hogy a torkomon akad :))) Ha beletettük az alapba a káposztát, mehet a babérlevél, só vagy ételízesítő és, ha van otthon az íze kedvéért egy darabka szalonnabőr (vegetáriánusok ne), amit a végén kiveszünk. A nem diétázok az alapba is tehenek szalonnát. Ha szükséges még tegyünk alá folyadékot, hogy lehessen majd behabarni. Kb. fél óra múlva jöhet a nagyobb kockákra vágott gomba, majd készre főzzük. Bekeverünk egy tejfölös habarást, besűrítjük és még 2-3 percig főzzük egybe.

17 megjegyzés:

Dia írta...

Anyukám is szokott ilyet csinálni! Szeretem.

Gál Edith írta...

Nagyon finom lehet... :)

családi tűzhely írta...

Még nem ettem ilyen gombás változatot, de most kedvet kaptam hozzá:)

Mary írta...

Szívesen megkóstolnám finom lehet! :)

Nelli írta...

Megkóstolnám, fincsi lehet, gombásan még nem ettem ilyet.
Szerintem ezt a kisebbikem is szeretné a gomba miatt.:-)
Bár a káposztával nincs barátságban.

Ildy írta...

Klassz!
Mik azok a rejtjelek a cím után?:)

Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm
A jelek az, hogy diétás és hogy vega. Jobb oldalt a sávon van egy káposzta és azon van a leírás :)

Adri írta...

Húúú Bianka! Ez is nagyon klassz lehet! Jöhet egy nagy adag! :)

Ami írta...

Fincsi fincsi fincsi!
Kérek is belőle :)

Unknown írta...

Bár én nem szeretem a székelykáposztát, töltött káposztát stb. de ez az elkészítés olyan jól hangzik, hogy tutti ki fogom próbálni!

Mézigörl írta...

Nagyon finom lehet, még nem ettem gombás verziót!:)

Felhőlány írta...

Én még soha nem hallottam erről a verzióról, de nagyon ötletes!
Most, hogy már megbarátkoztam a gombával, úgy érzem ezt feltétlenül ki kell próbálnom! :))

Gabriella írta...

Istenien néz ki!

Reka írta...

Finom lehet (lehetett)!!!!

Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm
Felhőlány én és a gombabarátságunk óta készítem. Próbálom a kalaposokban lévő lehetőségeket kipróbálni :)

Szemi írta...

Ez isteni lehet! Imádom a savanyú káposztás ételeket.

whiskas írta...

Pár éve találtam ki és főzök hasonló összetételben, mióta kisebbik lányom áttért a vega-menükre, viszont a székelykáposztát szereti nagyon. Azóta mindannyian szívesen esszük mi is :)Finom!