2010. nov. 10.

Babos csirke tokány

Ez egy gyors kaja a fél órás kategóriába tartozik, mivel időhiányban szenvedtünk és mégis valami finom tartalmas ételt akartunk enni. Azért egy fénykép belefért, hiszen már nem is tudunk úgy enni, hogy ne készülne egy sztárfotó :)
Most jöhetnek a követ, de kivételesen babkonzervet használtam. Akinek viszont van ideje, annak a következőt kell tenni. Be kell áztatni a babot, és előfőzni. Adhatunk hozzá fűszereket, pl babérlevelet, egész borst, sót stb…


Egy csirkemell – egy nagy konzerv bab – só – bors – majoránna – babérlevél – paprika – hagyma – paradicsom – 2 gerezd fokhagyma – olaj – liszt – 2 ujjnyi szalonna – pirospaprika

A szalonna kockákat zsírjára pirítjuk. Sorban hozzáadjuk az apóra szelt hagymát, paprikát, paradicsomot és megdinszteljük. Megszórjuk borssal, majoránnával, pirospaprikával és felöntjük egy kis vízzel vagy alaplével. Hagyjuk rotyogni, míg felkockázzuk a mellett. Majd tegyük hozzá, sózzuk és egy babérlevéllel is ízesítsük. Mikor már majdnem kész, jöhet a bab, hogy jól átjárják az ízek. A végén készítsünk egy fokhagymás rántást és sűrítsük be. Friss kenyérrel a legfinomabb.

16 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Nagyon finom lehet!

Nelli írta...

Juj de finom lehetett!
De engem izgat az a kenyérke!Milyen kenyér elárulod és hogy, hogy készítetted?:-)

Mézigörl írta...

Isteni lehet! Imádom a babot, bármilyen formában legyen elkészítve!:)))

Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm
Mi is imádjuk a babot, főleg jó fokhagymásan és sűrűn
Nelli sajnos nem vagyok kenyérsütésben túl jó, de gyakorlom, hogy egyszer a blogba is megmutathassam, így a képen látható kenyérke bolti :), de egyébként hagymás

Mary írta...

Szerintem a fiúk vevők lennének rá nagyon guszta! :)

Ami írta...

Nyami, nyami és még egyszer nyami! :)

családi tűzhely írta...

Csábító meleg egytálétel.

Ildy írta...

Jó kaja:)

ivan írta...

Ez tipikus férfi "kaja"( a szalonna miatt gondolom).
Azt hiszem, hogy bővült általad az étlapom,(ilyet még nem fogyasztottam).

egycsipet írta...

Jól néz ki és nagyon finom lehet!

Ottis írta...

Nagyon jó lett a fotó is!Megkédezhetem hogy fotóháttérnek mit használsz, az a mintás fehér micsoda .-)?

Dia írta...

Nagyon közel áll hozzám az ízvilága!
Tokány? :-)

Bianka írta...

Köszönöm Lányok!
Ottis ez egy maradék tapéta :)))

Névtelen írta...

Szia Bianka!

Ma szeretném elkészíteni ezt a tokányt és lenne pár kérdésem. Beleöntötted-e a babkonzerv levét is vagy azt leöntötted róla? És a fokhagymás rántást hogy készíted? (olaj,liszt, fokhagyma és felengedni vízzel, majd egyet rottyan és megy az ételbe)

Köszi

Via

Bianka írta...

Szia Via!

Remélem még aktuális a válasz
A levét nem szoktam beletenni, hanem egy szűrőbe leszűrőm a babot és csak magában a szemeket teszem az ételbe.
Én a fokhagymás rántás úgy szoktam, hogy olaj – préselt fokhagyma – liszt – felengedni hideg vízzel – bele a levesbe és ott felforralni
Remélem segítettem. Ha nem alaplével készíted az ételt érdemes ételízesítőt használni.

Névtelen írta...

Igen aktuális volt még, mai vacsora és holnapi ebéd lesz belőle. Nagyon köszönön a gyors választ, és gratulálok a bloghoz. Minden napos vendég vagyok nálad.