2010. dec. 18.

Fokhagymakrémleves krutonnal és füstölt kecskesajttal

Szeretjük a krémleveseket. Na jó kettőnk közül inkább én, de a nagycsalád java része igen. Ezt terveztem az ünnepi asztalra, hiszen pikk-pakk elkészíthető, így a Pataki tálas pályázatra is ezt adtam be leves gyanánt. Közben a család leszavazott és marad a halászlé, húsleves páros. No de semmi baj, nekem ebben a hidegben is nagyon jól esett :)

6 gerezd fokhagyma (minél több fő annál több) – 1-1,5 kanál vaj – egy nagy kanál liszt – ételízesítő vagy alaplé – só ha még szükséges – bors – szerencsendió – 2 dl főzőtejszín – kecskesajt kruton - petrezselyem

Készítünk egy fokhagymás rántás, amit felöntünk alaplével, vagy vízzel, de akkor ételízesítőt adunk hozzá. Ne legyen híg, kellemesen krémes állagot kell, hogy kapjunk. Ízesítsük borssal, szerecsendióval és sóval, ha még szükséges. Lassú tűzön 3-5 percig rotyogtassuk, majd folyamatos keverés mellett öntsük hozzá a tejszínt. A végén szórjuk meg petrezselyemmel.
A krutonokat készíthetjük házilag is. Megpirítunk kenyeret, vagy kiflit, amit kockákra vagy vékony szeletekre szelünk és megkenhetünk egy kis fokhagymával. Majd a forró levest tálalás után szórjuk meg kecskesajttal.
A szerecsendiót ha módunk van mindig frissen reszeljük.

5 megjegyzés:

Mary írta...

Csodaszép tálalás guszta leves!
Ügyes vagy Bianka!:)

Vica írta...

Nagyon csábítóan néz ki:)

Ildy írta...

Igen, fokhagymából sosem lehet elég! Biztos nagyon fincsi, és milyen aranyos a tálalás!:))

Hobbychef írta...

Szeretem a fokhagymát minden formájában, ez a leves pedig nagyon guszta.

Foodafok írta...

Kollégám szava járása, miszerint minden ételbe kell fokhagyma! Még a tejbegrízbe is. Spanyolországba dolgozván, volt szerencsém jó pár fajta Ajo Blancot kipróbálnom. Kecskesajttal még nem ettem. Itt az ideje. Recept mentve. Köszike.