2011. márc. 29.

Mogyorós párnák

A nagy macaron projekt után maradt egy csomó mogyoró krém, de nem akartam lazán és nőiesen megszabadulni tőle, így készítettem egy leveles tésztás süteményt. Nagyon finom lett, így legközelebb is fogok gyártani macaront és mogyoró párnát is :)

Leveles tészta – 5 dkg margarin – 180-200g darált mogyoró – tej – rum – cukor – porcukor – tojás

A margarint egy kis edényben tűzön megolvasztjuk, majd folyamatos kevergetés mellett hozzáadjuk a mogyorót, ízlés szerinti cukrot, rumot és annyi tejet, hogy egy kellemes lágy, de mégis egyben maradó masszát kapjunk. A leveles tésztát kinyújtjuk, négyzet vagy téglalap formára szabjuk. Mindegyikbe tegyünk a masszából és tekerjük, vagy hajtogassuk be. A hajtogatás végeit kenjük meg felvert tojással, ahogy a kész művünket is, de előtte még éles késsel mintákat is vághatunk bele. 180 fokos előmelegített sütőben süssük készre. Porcukorral tálaljuk.

10 megjegyzés:

4Gyerek írta...

én az este pedig biza megszabadultam az uccsó 3-4 tk mogyoróvajamtól.
jobb példák ezek a párnácskák.

ilyen vázám nekem is volt. vajon mi lett vele? nem emlékszem.

Zsiri írta...

Nagyon guszták és szépek is!

Ami írta...

Guszta, nagyon :)

Nelli írta...

Finomságos lehet nagyon!:-)

Nely írta...

Foarte interesant!
O zi minunata iti doresc!

Praliné Zsuzsi írta...

Jó ötlet bármilyen maradék krém felhasználására, csini párnák!

Ditta tortái írta...

Nagyon ötletes,és szépek is meg fincsi is lehet.

Viki írta...

Nayon jók lettek, megyek megnézem a macarónod :)

Szemi írta...

Nagyon finom lehet!

Kérlek fogadj el tőlem egy jó szót! :)

Reka írta...

Otletes, finom.