2011. jún. 17.

Tejfölös karfiol leves

Volt egy időszak, mikor karfiolt, karfiollal ettem volna, ahogy most a cukkini korszakomat élem. Így szegény karfiol egy kicsit háttérbe lett szorítva. Megsajnálva, magamat is, hiszen nem veszítettem el iránta érzett rajongásom, főztem egy levest.

2 sárgarépa – 1-2 fehérrépa – kisebb zellergumó – 3 gerezd fokhagyma – só – bors – majoránna – pirospaprika – 1 kisebb fej karfiol – 1 csapott kanál liszt – 2 kanál tejföl – paprika - hagyma

Egy kis olajon megdinszteljük a felszeletelt zöldségeket, majd megszórjuk borssal, majoránnával, kevés pirospaprikával és felöntjük vízzel. Megsózzuk vagy ízlés szerint ételízesítővel ízesíthetjük. Hozzáadjuk egészben a paprikát, a hagymát. Hagyjuk vagy öt percet lassú tűzön főni, majd beletesszük a rózsájára szedett karfiolt is. A végén keverünk egy tejfölös habarást, és még rottyantunk egyet rajta. Nem sértődik meg, ha teszünk hozzá egy kis kolbászt is, mert szerintem az össze tejfölös zöldséges leveshez illik :)


Bár nem annyira passzol a kettő egymáshoz, de nekem nagyon jól esett utána, egy kis roston csirke salátával

10 megjegyzés:

martinelli írta...

A leves nagyon jól néz ki.

Mary írta...

Gusztusos lett! :)

Éva írta...

Guszta lett a levesed is és tudod te mi a jó a sült is nagyon fincsinek néz ki:-)) Karfiol levest csak rántással szoktam csinálni, de biztos nagyon finom így is!

4Gyerek írta...

ez igencsak hangzatos. ma már ettem, sőt desszert is volt, így nem játszik. másképp rendelnék, főleg az aranyos tálalással együtt.

Blogkonyha írta...

Uh, ez jöhetne bármikor ebédre, így sorban! Mind nagyon szeretem!!!

Adél írta...

Nagyon szeretem a karfiollevest.Gyönyörű a tálad.

Ditta tortái írta...

Hú,nagyon kívánatos lett!

Elisabeth írta...

Ne csodalkozzal ha el jutok M-orszagba es bekopogok hozzad egy finom karfiol levesre...persze kolbasszal.
Imadom a tejfolos karfiol levest, mar evek ota nem foztem, es a te receptjeid mind perfektek (kizarva a konzerves hussa)...LOL

Bianka írta...

Nagyon szépen köszönöm

Pixie Pie írta...

Ez szerintem nagyon jó kis kombináció. Mindkettőt bevállalnám mai ebédnek. :)