2011. aug. 23.

Mandulás, meggyes habos túrós

Szeretem a túrós desszerteket. Nem csak finomak, de könnyen elkészíthetőek, főleg ha csak megszórjuk, leöntjük és megsütjük :)

500g túró – 2 csomag vaníliás cukor – 1 citrom reszelt héja – 70g liszt – 100g cukor + 3 kanál – 3+6 tojás – 2,5 dl tej – 70 g margarin – egy marék meggy – egy csomag mandula forgács A formánkat (kisebb tepsi) kikenjük, majd belemorzsoljuk a túrót. Egyenletesen megszórjuk, a van. cukorral és a citrom reszelt héjával. A margarint megolvasztjuk és hozzákeverjük a 100g cukrot, 3 tojást, 70 g lisztet, 2,5 dl tejet és 2 marék mandulát. Ráöntjük a túróra és egy kicsit megrázzuk, hogy minden egyes szegletébe belefolyón. 180 fokos előmelegített sütőben 40-45 percig sütjük. A 30. percben tegyük rá a kimagozott és jól lecsepegtetett meggyet. Én a meggyeket félbevettem. Közben a 6 tojás fehérjét verjük kemény habbá a 3 kanál cukorral, majd a 40 percben igazgassuk a túró tetejére. Szórjuk meg a maradék mandulával. Vegyük le a sütőnk hőfokát 16-170 fokra, majd süssük arany barnára. Langyosan a legfinomabb, így érdemes közvetlenül a vendégek érkezése előtt sütni. Bár hidegen sem piskóta :)

18 megjegyzés:

gondaanyu írta...

Köszi !

Vicuska írta...

Én is szeretem a túrós desszerteket, milyen könnyed és finom lehet ez is! érdekes megoldású (szórás-öntés-sütés)! :)

4Gyerek írta...

meggyet ilyenkor? avagy nem friss volt?
amúgy megennék egy kockával.

Petra írta...

Nagyon guszta, isteni finom lehet. :)))

Bianka írta...

Köszönöm
De jó lenne, ha még lenne meggy, mert akkor tudnám, hogy sok van hátra a nyárból. Fagyos meggy :)

Ami írta...

Nagyon tetszik ez a recept, ki fogom próbálni :)

Dia írta...

Bevállalnék egy szeletet. Ez hasonlít a lusta asszony réteséhez.

Névtelen írta...

Nagyon finomnak tűnik, és jó, hogy ilyen egyszerű!

trollanyu írta...

Nagyon guszta, jól hangzik ez a rcept:) Érdekes megoldás, mindenképpen kipróbálom.

Foodafok írta...

Jöhet egy nagy adag!

Nely írta...

Foarte bun! si mie imi plac deserturile cu branza. O zi buna!

Mónika írta...

Szeretem. Kérek szépen!

Elisabeth írta...

Fantasztikus!!!

trinity írta...

Nálam is lusta asszony réteseként szerepel, hasonlóan készül, nagyon finom!!

Reka írta...

Meg nem ettem teszta nelkuli tehenturos sutit, ez nagyon jol hangzik. Es a meggyel, kituno.

flozsuk írta...

En is nagyon szeretem a tehenturos sutit. Otletes recept... mar meg is kivantam

4Gyerek írta...

hű, ilyen megközelítésből véve a dolgot, tényleg kérek még meggyet a fára ;)

Bianka írta...

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm