2012. jan. 16.

Mascarpones-nutellas torta

Jövendőbeli sógornőmnél láttam és egyből tudtam, hogy ezt nekem is el kell készítenem. Nem csak finom, de hihetetlenül egyszerű is elkészíteni. A jól bevált tortalapomat vettem igénybe, aminek annyi a titka, hogy ahány tojást használunk, annyi kanál cukrot és lisztet kell hozzákevernünk.
Általában, ha ünnepi három lapos tortát készítek, akkor 8 tojásból ügyködöm, de mivel nem volt semmi alkalom, csak hat tojást használtam fel, így csak két lapos lett. Viszont a mascarpone-nutella egyvelege pont ennyit bír el. Piskóta: 6 tojás – 6kanál cukor – 6 kanál liszt – csipet só – bő késhegynyi sütőpor.
Krém: 1 üveg nutella (400g) – 1 doboz (250 g) mascarpone A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük, félidőben hozzáadjuk a sót. Ha kemény a hab lassan adagoljuk a cukrot, majd ugyancsak lassan egyenként a tojások sárgáját és legvégén lassan a sütőporral elkevert lisztet. Miután miden alapanyag belekerül, még legalább 2-3 percig dolgoztassuk a robotgéppel. Egy kikent (én kevés olajjal szoktam) és lisztezett, vagy sütőpapíros formába öntjük. 180 fokos előmelegített sütőben kezdjük el sütni, majd pár perc múlva visszavesszük 170 fokra. Sütési idő kb. 20-30 perc. Csak a legvégén nyissuk ki a sütő ajtaját és tűpróbával ellenőrizzük. Ha kész és kihűlt, vágjuk 2 felé.
A nutellát és a mascarponet robotgéppel össze és „felhabosítjuk”. Rém egyszerű :) Cukrot már nem kell hozzá adni, mivel a mogyorókrém alapjáraton édes, így csak kellemesen fellazítjuk az ízét a sajtkrémmel. Kenjük meg az alsó, majd a felső lapot, külsejét is vonjuk be vele és tetszés szerint díszíthetjük is. Legalább egy fél napot pihentessük, de fogyasztás előtt és a maradékot is hűtőben tároljuk.

9 megjegyzés:

horimarika írta...

Nagyon jól hangzik. És ahogy az a szelet szembenéz az első képen!!!! Húúúú. Ügyes.

Okki írta...

Ez nagyon finom lehet, és milyen jól néz ki!!! :)

Éva írta...

Nagyon fincsi lehet, guszta!

Nelli írta...

Mennyei lehet ez a süti!:)

Nely írta...

Perfect, o combinatie super!!!

Bianka írta...

Köszönöm

mellissina2 írta...

Ez a mascarponés nutellás isteni lehet!!!

Sophie írta...

fincsi lett, köszönjük a receptet

Sophie írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.