2012. febr. 20.

Zelleres, boros burgonyakrémleves, kolbászos burgonyagombóccal.

Családi szülinapomra valami különlegesebbet akartam készíteni, mint egy szokásos húsleves, így csicsókára esett a választásom, ami időközben kipurcant :). De gondoltam mivel egy családba tartoznak, burgonyából készítem el. Nagyon féltem, hogy mi lesz a reakció, de nagy meglepetésemre az utolsó cseppig elfogyott. Bár az alap receptet egy újságból néztem ki, egy kis zeller hozzáadásával, igazán remek ízvilágot kaptam. A másik nem is hittem, volna, hogy ennyire illik hozzá a bor.

Leves: 1 kg burgonya – só – bors – majoránna – csipet szemes római kömény – 1 hagyma – 1 szelet paprika – 1 dl fehérbor – metélőhagyma – petrezselyem – 2 közepes babérlevél – 2 dl tejszín – egy fél közepes zeller gumó
Gombóc: 30 dkg főtt burgonya – 1 tojás – só – majoránna – petrezselyem – kb. 5 cm kolbász – 1 csapott kanál vaj – liszt
A leveshez, egy kis olajon megdinszteljük az apróra szelt hagymát, majd átforgatjuk rajta a kockákra vágott burgonyát és zellert. Hozzáadjuk a bort, fűszerezzük (az összes felsorolt fűszer) és felöntjük annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Egészben beletesszük a szelet paprikát. Ha van, víz helyett érdemes húsalaplét használni, ha nincs, akkor egy kis vegetával ,vagy kockával ízesíteni. Ha megfőtt a burgonya kivesszük a paprikát és babérlevelet, majd botmixerrel pürésítjük. Óvatosan, hogy ne égessük meg magunkat, a másik fele mikor elérte a püré változatot elkezd spriccelni. Öntsük hozzá a tejszínt, majd rottyantsuk még 1-2 percet. A sűrűséget még hozzáadott vízzel tudjuk szabályozni, de akkor mindig főzzük össze.
A gombócokhoz összetörjük az előre kockákra főtt burgonyát. Kézbaráttá hűtjük, majd belekeverjük a vajat, tojást, fűszereket, apróra vágott kolbászt és annyi lisztet, hogy jól formázható tésztát kapjunk (túrógombóc állag). Vizes kézzel kisebb gombócokat formázzunk, majd forró vízben főzzük készre. Kb. amikor feljött a víz tetejére még egy fél perc.

4 megjegyzés:

Könyvlelő Kritta írta...

Érdekes ízvilág lehet a borral együtt, de biztos nagyon finom. :)

Blogkonyha írta...

De finom lehet! Érdekes!

Kati írta...

Ez csodásan hangzik:)

Életünk és ételeink írta...

Ez nagyon jó lehet, minden összetevő finom és illik egymáshoz.