2010. jún. 4.

Gyors sütőporos sajtos pogácsa

Tegnap a villamoson a velem szemben ülő nő friss pogácsát majszolt és annyira izgatott az illata, hogy azt hittem kikapom a kezéből. Még hanghatással is járt az evés, hogy hummm, meg hammm. Hazaérve az volt az első, hogy ledobtam a ruháimat és a konyha fele vettem az irányt pogácsa gyártásért. Viszont elég késő volt, pepecselni sem akartam, így pont jókor találtam meg ezt a receptet. Tényleg sütéssel együtt 30 perc és kész. Na, jó nem az az igazi pogácsa, meg nem ugyanaz az illat, mert azért a keltészta utánozhatatlan, de ha váratlan vendégek jelentkeznek be, vagy éppenséggel pogácsaevési roham tör ránk, arra tökéletes.
500g liszt – 250 g margarin – kiskanál só (de kóstoljuk) – 2 tojássárgája (fehérje kell a tetejére) – 1 sütőpor – 2 dl tejföl – sajt a tetejére (most kevertem a füstöltet a simával)

Az az igazság, hogy csak mindent össze kell keverni. Semmi flancolás. Az olvasztott margarint, a tejfölt és a tojást hozzáadjuk a száraz alapanyagokhoz.
Kinyújtjuk, olyan másfél ujjnyi vastagra (én egy kicsit túlságosan kinyújtottam azért lettek ilyen laposak, meg hát nem kelt tészta :)), majd megszórjuk sajttal. Kiszaggatjuk, én jelen esetben egy feles pohárral és előmelegített sütőben 200 fokon 15 perc alatt készre sütjük. Ha még nem lenne kész, de égne a sajt vegyük le 180-ra.
Ezt még el fogom készíteni, mert tényleg gyors, viszont legközelebb, hogy intenzívebb íze legyen, bele fogok préselni egy, két fokhagymát. Ha valakinek van kedve, már ki is próbálhatja ezt a változatot is.


23 megjegyzés:

Ami írta...

Na ezt tuti kipróbálom!
Méghozzá fokhagymásan! :DDD

Gál Edith írta...

Engem is meggyőztél!!! :)))
Nagyon nagyon guszta!!

Melinda írta...

Nagyon jól néz ki! Egyszerű, gyors és finom!

egycsipet írta...

Hú, tényleg jól néz ki és gyors is. Fincsi lehet. :)

szepyke írta...

Yes! (Halkan mondom, alakul a vanília... a max ár kb 120/szál...:)))

Bianka írta...

Köszi Lányok. Hétvégén készítek egy fokhagymásat én is.

Szepy YEEEES :)))

TeaMami írta...

Ó, ez a recept most a legjobbkor jött. Egy holnapi rendezvényre kerestem valami gyorsat.
Nagyon köszönöm. :)

Niki írta...

Erről a sütőporos pogácsáról már annyit hallottam és olvastam,mindenki dicséri,és a Tieid nagyon guszták,azt hiszem kipróbálom...fokhagymásan:))))

Gizi írta...

Nagyon guszta!!! Nekem is megvan ez a recept(vagy hasonló) és nagyon szeretem.:)

Szinte látlak a villamosos jelenetben, sőt azt is látom ahogy kikapod a csaj kezéből a pogácsát!!!!:)))

Liza írta...

Ó a fokhagymásra igényt tartok, biztos fincsi lehet!:-))

Mary írta...

Nagyon jól néz ki! Régen csináltam hasonlót!

Viki írta...

Én lehet, hogy kértem volna a nőcitől egy pogit :) :)
Soha sem sütöttem még sütőporos pogit, de most megint meggyőztél. Nem mondom, hogy holnap, de tuti ki fogom próbálni, márcsak azért is, mert rövid idő alatt elkészül. Most én nyammogok itt nagyokat ! - ugye áthallatszik ? :-))))

Névtelen írta...

Chciałem powiedzieć, że Twoja strona jest naprawdę fajny, oglądałem tych mięs zrobiłeś i tyle słodyczy.Pokusa, gratuluję ci i warto przeczytać. Dobry przyjaciel weekend.

Sergio Naldini

Livi írta...

Szuperos! :) Eleszegetném most és bármikor :)

ginko írta...

Tudom, hogy a pogácsa az alakja miatt pogácsa, de ha vendégek jönnének és ezt a szuper-gyors receptet alkalmaznám, biztos csíkokra vágnám:) Nagyon finom lehet.Az illata sülés közben bizti olyan mint az Igazié:)

Kata írta...

Holnap MUSZÁJ lesz pogácsát süssek!!!:)

Andi írta...

Nekem is nagyon tetszik!!!

Reka írta...

Gyors is, sajtos is, finom is, az en csaladomnak valo. Koszi a receptet :-)))).

jmonic írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
jmonic írta...

A tésztájában is van reszelt sajt, vagy csak a tetején?

Bianka írta...

M csak a tetején

Kósa Márta írta...

A héten pogácsa készítő verseny zsűrijét vezettem, borzalmasabbnál borzalmasabb pogácsákat volt szerencsém megkóstolni- 33 féléből. Össz-vissz kb 5 volt ehető. Jaj de hiányzott Anyukám pogácsája!
Engedelmeddel kölcsönzök tőled néhány receptet, hátha fellendíthetem vele a helyi pogácsa termelés színvonalát!

Más: Kérlek a gyengébbek kedvéért - egyéb recipéidnél tedd közzé a tepsi méretét, nagy segítség lenne, én nem vagyok profi sütő és gyakran okoz fejtörést a megfelelő edény kiválasztása!
Köszi!

Pistabá írta...

Jó és gyors!