2012. márc. 11.

Lime piskóta, kandírozott pomelóval és csokoládémázzal

Mostanában elértem a hulla fáradság szintet, így megpróbálok minél egyszerűbb süteményeket készíteni. Ízvilágban, viszont igyekszem variálni, hogy lelkünknek és testünknek is édes legyen. Sütésemet egy nagy edény gulyásleves mellé szántam, de vendégvárónak is remek. Nem csak finom, de mutatós is. Egyszer már készítettem egy citromos piskótát őzgerincben sütve, amit most átvariáltam. A receptet ITT találjátok. Kell hozzá még 10 dkg kandírozott pomeló, citrom helyett lime, 1 tábla keserű csokoládé, 1 kanál cukor, 1 kanál vaj v. margarin Recept alapján kikeverjük a masszát, majd a legvégén óvatosan belekeverjük a félbe vágott pomelónk ¾ részét. A héja is kandírozva van, de nem kell levágni, csak a maradék ¼ részénél. Díszítéshez daraboljuk kisebbre és mivel nem sütjük át, valóban pikánsan kesernyés maradna. Meglepő, ami megsül az nem. Ha kész a piskóta, vegyük ki az őzgerincből, tegyük egy rácsra és hagyjuk hűlni. Mikor már langyos ráönthetjük a csokoládét, majd szórjuk meg a maradék gyümölccsel. Egy edényben olvasszuk meg a vajat, csokoládét, cukrot, majd adjunk hozzá annyi vizet, hogy sűrű, de kezelhető maradjon. Szétfolyjon a piskóta tetején. Ennyi :)

2 megjegyzés:

Reka írta...

A faradsagrol en egy szpot se szolok, hit sutok-fozok, de feltenni nem nagyon van idom. Visszamenoleg most igyekszem atnezni a receptetket.

Nagyon finomat keszitettel.

puszi es jo pihenest.

Blogkonyha írta...

A pomelót szeretem, de kandírozva még nem láttam. Nagyon finom sütemény, hasonlít a habszelethez... Guszta!