2013. márc. 14.

Zöldborsós máj

Ha resztelt májat, vagy hasonló ételt készítek mindig pulyka májat veszek. Most sem történt másképpen. Azért szeretem ezt a zöldborsos változatot, hogy ha nem szeretnénk köretet enni hozzá, akkor is megállja a helyét egytál ételként. De valójában, ha ajánlhatom krumplipürével a legfinomabb. Alapjáraton egy hagyományos resztelt májjal kezdjünk…

4-5 pulyka máj (kb. fél kiló szárnyas máj) – 2 nagyobb hagyma – 1 paprika – 1 paradicsom – 2-3 gerezd fokhagyma – só vagy ételízesítő – bors – pirospaprika – majoránna – petrezselyem – 2 ujjnyi szalonna – kis zacskó mirelit zöldborsó – 1 kanál liszt
A kis kockákra vágott szalonnát zsírjára pirítjuk, majd a hagymát megdinszteljük rajta. A hagymákat a resztelt májhoz nem kis kockákra, hanem félbe és vékonyan hosszanti szeletekre szeretem vágni. Közben hozzáadjuk a felszeletelt paprikát, paradicsomot és egy gerezd fokhagymát. Adjuk hozzá a kisebb darabokra vágott (Ízlés szerint) májat. Borsózzuk, szórjuk meg bőségesen majoránnával (majoránna és máj jó barátok) és pirospaprikát se sajnáljuk. Egyből felöntjük egy fél bögre vízzel, hogy a paprika ne égjen oda. Ilyenkor mehet hozzá a zöldborsó is. Bár meglepő, de a marha májon kívül minden máj elősózhat, főleg a szárnyas. Ilyenkor préseljük bele a maradék fokhagymát. De azt is fokozatosan, mindenki ízlése szerint. Készítsünk egy nagyon lightos (1 kanál liszt) habarást, keverjük hozzá, majd rottyantsunk még egyet rajta. A legvégén szórjuk meg petrezselyemmel.

2 megjegyzés:

Kricky írta...

szeretem! :) ezt most nagyon megkívántam!

Éva írta...

De nagyon guszta! Finom lehet !Érdekes hogy borsót nagyon szeretem hússal már készítettem de májjal eddig még nem ,pedig nagyon jó lehet együtt!