2009. dec. 16.

Házicsokoládé

ÓÓÓÓ a gyermekkorom emléke a Házi csoki.

- 500g tejpor (Metróban vettem, ahol volt zsíros is, ami az igazi)
- 100g kakaópor
- 400g cukor (de ízlés szerint lehet kevesebbet, vagy keverésnél lehet még édesíteni)
- 200g margarin
- 1,5 dl kávé
- 1 csipet só
- 1 késhegynyi fahéj
- 2 vaniliás cukor
- víz
- és feltétek tárháza.


Először a dió megpörkölésével kezdtem – ha magvakat használunk érdemes – majd nekiálltam a trutyinak. A cukrot megolvasztottam egy edényben, amihez adtam egy kis vizet, hogy ne égjen oda. Mintha karamellt csináltam volna, csak nem hagyom erősen barnára változni. Mikor pezsgőszínű, hozzáadom a margarint, amit felolvasztok benne, majd a forró kávét. Ezt a levet levéve a tűzről, hozzáadom a tejpor, kakaó, vaniliás cukor, fahéj, só keverékhez – öregek ezeket mindig átszitálják, de mivel robotgépet használok, nem marad csomós, így nem szenvedek vele – és jól megkeverem. Még hozzáadunk forró vizet, hogy egy keménykés és mégis puhás krémet kapjunk. Én a fele diót bele keverem, a felét a tetejére szóróm. . Hűtőbe rakva megdermed, utána már nem fontos, mert nincs benne romlandó.
Ha szaloncukrot csinálok kihűlés után alakra gyúrom fontos ott tárolni. Ja igen, mert szaloncukrot is fogok gyártani házilag. A papírom már megvan.

Nincsenek megjegyzések: