2010. márc. 5.

Kolbásszal töltött gomba, hagymás, paprikás puliszkával

Gombapaprikásnak készült, de elfelejtettem tejfölt venni. Lustaság győzött, nem mentem el a boltba. Régen még a 90 napos alatt készítettem ezt a gombát fehérje napra, de akkor nem ehettem hozzá köretet. Most is azon morfondíroztam, mit is ehetnék hozzá, ha már az áhított paprikás elmaradt, így jött az egyik nagy kedvencem a puliszka (polenta)

A gombákat meghámozzuk, kivesszük a szárát. Egy kicsit sózzuk borsózzuk, majd mindegyik közepébe teszünk egy karika kolbászt, majd megszórjuk sajttal és irány a sütő vagy a mikró grill fokozattal. Ugye milyen könnyű.

A puliszka sem nehezebb ennél, bár olyan, mint egy fortyogó vulkán, sajnos emiatt mellette kell állni és keverni rendületlenül és óvatosan mert kifröccsen.
Viszont mércés adaggal nem tudok szolgálni, mert érzésre készítem. Hogy is mondjam, olyan kell legyen a végén és úgy is kell elkészíteni, mint egy sűrű-sűrű kását, csak tej helyett víz, búza helyett, kukorica dara.

Kukoricadara – víz – só – paprika – hagyma – pirospaprika – bors

A sós vizet felforraljuk, majd beleszórjuk lassanként a kukoricadarát sűrű kevergetés mellett, hogy ne maradjon csomós. És főzzük és kavarjuk…..közben kóstoljuk meg, hogy elég sós vagy megfőtte már, de igazán akkor jó, ha elválik az edény falától. Ha túl sok darát tettünk volna bele és még nincs kész, de már égne le, pótoljuk a vizet. Ha kész kiöntjük egy jénaiba vagy egy tálba. Minél tovább hűl annál jobban megkeményszik, nem hiába régen az öregek egy zsineggel szelték fel a pörkölt mellé, mint egy szelet kenyeret. Még én is láttam ilyet.
Közben egy apró kockákra vágott hagymát és egy paprikát kevés olajon megdinsztelünk, hozzáadjuk a borst, pirospaprikát és a puliszka tetejét meglocsoljuk vele.

9 megjegyzés:

Livi írta...

Tök finom lehet!
Puliszkát is kikéne már próbálnom :)

Andi írta...

Jaj de guszta!
Én a gombából kérek vagy hármat, ha lehet!

Névtelen írta...

Húú, nagyon ütős lehet, jó párosításnak tűnnek. Puliszkát sosem ettem eddig.

Liza írta...

Puliszkát még én sem ettem! Így együtt nagyon gusztusos.

Adri írta...

Imádom a gombát így! És a puliszkaaa, így még sose ettem, de nagggyon tetszik! Legközelebb így fogom csinálni.

Bianka írta...

Lányok ennetek kell puliszkát, ki kell próbálni. Bár a férjemnek nem ízlik, de ő nagyon válogatós.
Így meg főleg, olyan praszti ízvilága van :)

szepyke írta...

Azt az anyját... kihagyok egy-két napot, és csak nagyon óvatosan jöhetek..:)))
Tökéletes étel!:)

Bianka írta...

köszönöm :)

Boroka írta...

Puliszka! Te jo eg, de regen ettem, es de szeretem. Foleg a juhturosat. Koszi, hogy eszembe jutattad. :)
Na jo, a gomba sem hagyagolni valo azert, sot. :)