2010. jún. 19.

Morzsás, mandulás, zabpelyhes cseresznye

Csibénél olvastam a receptet, ami egyből elnyerte a tetszésemet. Aranyos volt a bevezetése, „fel a cseresznyefára, kosárka megszed”, nálam meg így kezdődhetne fel a villamosra és irány a Lehel piacra. Nos az a lényeg, hogy beszereztem valami isteni cseresznyét. Apuéktól is kaptunk a telekről, de annak már se híre sem hamva. Tudjátok nagy cseresznye faló vagyok, kedvenc gyümölcsöm. Ez a sütike is nagyon finom, de abba a kategóriába tartozik, hogy nekem egy kicsit tömény így sajnos nem lehet belőle repetázni. Vagyis én nem bírtam, de megígérem ma az ebéd után, nem hagyom kiszáradni :)))))

½ kg cseresznye – 4+1 kanál cukor (nekem sok volt így a recept, csak 3+1 kanál cukrot tettem bele, legközelebb még ennél kevesebbet is) – 9 dkg margarin – 20 dkg liszt – csipet só – fahéj – zabpehely – szeletelt mandula - vaníliás cukor Úgy számoljuk a cseresznyénket, hogy a fél kilóra legalább még két marékkal tegyünk rá, mert mosás és magozás közben némelyik áldozatául esik a gyomrunknak :). Egy edényben a cseresznyét, egy kanál cukrot, van. cukrot és fahéjat két kanál vízzel megpárolunk. Én nem pároltam sokáig, kb 3-4 percet. Ha megvagyunk egy hőálló tálba öntjük, bőven megszórjuk a zabpehellyel és mandulával. Nekem kb. mindkettőből olyan 2 és fél marékkal kellett. A puha margarint, a maradék cukrot, csipet sót és lisztet morzsássá gyúrjuk. Nem is tudjuk más állapotba hozni. Azzal megszórjuk az alapunkat és egy kicsit megigazítjuk. 180 fokon legalább 35 percig vagy egy kis pirosodásig sütjük. Én még úgy melegében ettem

7 megjegyzés:

sedith írta...

Én még iylen morzsás dolgokat sosem készítettem! Mint ahogyan epres-cseresznyés sütiket sem, egészen tavalyig-idénig. Tavaly már beletettem a cseresznyét ebbe-abba, idén pedig az epret sem kíméltem. Ez nagyon jól néz ki, talán ideje elkészíteni? :)

Araniel írta...

Én se, de ez nagyon tetszik. És nem is tűnik olyan édesnek, pont nekem való. Szívesen megkóstolnám :)

Livi írta...

Nekem (sajnos) jöhetne töméééény édesen is :D Imádom én is a cserkót, nekem is kedvenc ;)! Van is cseresznye fánk, de sajnos idén elmaradt a permetezés és konkrétan az összes kukacos :( Pedig roskadásig van nagy szemű fekete cserivel :(
Isteni lehet ez a morzsás változat :)

Reka írta...

meg nem keszitettem cseresznyes sutit, de itt az ideje :-)))). nagyon jol nez ki es finom lehet :-)))).

Krisztu írta...

Gyümölcs FOREVER!!!!
Egy leves és ez a süti egy komplett ebéd lehet. Nagyon jól néz ki: kipróbálom én is, amint lehet. Sajnos egy hétig nem tudok majd főzni, gázcsövet cserélnek a házban... :(

Mary írta...

Nagyon szeretjük a gyümölcsös édességeket! Idén nyáron (eddig) alig sütöttem valamit a napi szintű kenyéren és kalácson kívül. Minden gyümölcs a fagyiba megy. Nem is bánom, mert gyorsan megvan hideg és nagyon finom! Istenien néz ki a sütid ! :) Guszta megint!:)

Bianka írta...

Köszönöm

Tényleg érdemes kipróbálni, mert nagyon finom. Így irány a fa vagy a piac :))))