2012. nov. 30.

Bögrés mákos, lekváros kráterekkel :)


Főnöknőmtől kaptam ezt a remek és annál egyszerűbb receptet.  Alapjáraton egy sima bögrés mákos, amit gyakran lekvárral tálalnak, vagy kettévágva megtöltenek, de nekem jobb ötletem támad. Elővettem egy karalábévájót, krátereket formáztam és így töltöttem meg ízlés szerinti lekvárral. Zila forma ala Bianka

10 dkg vaj – 2 tojás – 1 sütőpor – 2 vaníliás cukor – 1 bögre cukor (én csak ¾ tettem és szerintem bőven édes volt) – 1 bögre darált mák – 1 bögre liszt – 1 bögre tej – lekvár – porcukor
A vajat enyhén megolvasztjuk, hozzákeverjük a tojást, cukrokat, majd sorban a többi hozzávalót. Ugye nem ördöngösség. Robotgéppel két perc alatt összedolgoztam. Kikenünk-lisztezünk vagy sütőpapírral bélelünk egy közepes (32x22cm) tepsit. Beleöntjük a masszát, majd 180 fokos előmelegített sütőben készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük.  Hagyjuk kihűlni, fordítsuk meg a piskótánkat, mert az alja szép sima, jelöljük be a kockákat, majd minden egyes kockánk közepét vájjuk ki karalábévájóval. Töltsük meg lekvárral és tálalhatjuk is. Jelen esetben felváltva, egyikbe eper, másikba ribizli lekvár került.  Érdemes porcukorral is megszórni, de a kép készítésekor még nem történt meg :)



4 megjegyzés:

ildikebak írta...

Nagyon jól nézz ki:-) viszont van egy kérdésem!! a bögre az 2dl vagy 3 dl legyen??? Köszönöm Ildi :-)

Bianka írta...

Koszonom! 3dl

fuat gencal írta...

Merhabalar, ne kadar güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

pitypang írta...

Ma én is bögrés mákost készítettem,meggyszemeket dobáltam bele,de a te variációd is nagyon tetszik!!! :)