2010. máj. 2.

Csirkével töltött gomba, zöldspárgával „D”

Egészséges, finom és még laktatónak is mondható. Mi is kell egy szombati kellemes ebédhez. Nem csak a diétázó anyukák, de a család is nyugodtan fogyaszthatja.
Egyébként is próbálok mostanában a darált húsból is inkább szárnyast használni, így esett a választásom a darált csirkemellre. 2 személyre


A darált húst nem mértem le, de legalább két nagy férfimaréknyi – 1 hagyma – fél paprika – 2 gerezd fokhagyma – só vagy ételízesítő – majoránna – pirospaprika – egy kis konzerv paradicsompüré – 6 gomba – sajt – egy köteg zöldspárga – egy kanál cukor

A hagymát apróra felkockázva megdinszteljük, hozzáadjuk az ugyancsak felaprított paprikát, majd borsozzuk, majoránnával megszórjuk és adunk hozzá egy kis pirospaprikát. Ha megvan, felöntjük egy ki vízzel. Hozzákeverjük a darált húst és a gombák apróra vágott szárát, sózzuk vagy ételízesítjük és ízlés szerint legalább 2 fej fokhagymát is belenyomunk. Lassú tűzön egy negyed órát főzzük, úgy hogy egy száraz hús alapot kapjunk. Ne maradjon nedves. A végén belekanalazzuk a paradicsompürét és teszünk hozzá egy csipet cukrot a paradicsom savassága miatt.
Közben megpucoljuk a gombákat, a szárukat az alaphoz adjuk. Ha megvagyunk a hússal, megtömjük az enyhén megsózott gombákat, megszórjuk sajttal, majd 180 fokon készre sütjük.

Addig elkészíthetjük a spárgánkat. A fehéret meg kell hámozni, a zöldet nem kell, de én jobban szeretem egy kicsit vékonyan még is megnyúzni :) sokkal omlósabb lesz. A fás szárát levágjuk majd a sóval és egy nagykanál cukorral ízesített vízben, készre főzzük. Kb. öt perc elég is, de inkább kóstoljunk meg egyet. Leszűrjük, majd magában tálaljuk a kész gombához.

13 megjegyzés:

Livi írta...

Nagyon kis mutatós piros pozsgásak :)

Niki írta...

Nagyon ütős...:-DDD

Ottis írta...

Szerintem is nagyon guszta!

kempfcandi írta...

Ezer éve akarok venni spárgát, ma elszántam magam és nem volt azon a helyen ahol épp bevásároltunk:D
Olyan guszta képeken!
Sosem ettem...

Belly írta...

Minden alkotóelemét szeretem,nagyon jó lehet együtt.Mindenesetre guszta:-)

Andi írta...

Hú de szép....

Bianka írta...

Szandra, remélem sikerült venned, de nem veszítettél semmit. Tényleg finom, de ez a zöldség is túl van misztifikálva. Sok embernek nem is jön be kóstolás után :))))

Bianka írta...

Köszönöm Lányok

Hugi írta...

Szia Bianka!
Én szombaton főztem először spárgát, nekem nagyon ízlett, párom szerint nyersen zöldborsó íze van.
Isteni ez az étel, már megint ezerkössz :)))))
Hugi

egycsipet írta...

Egyszerűen szépséges! :)

kempfcandi írta...

Még nem vettem sajnos:(
De ami késik nem múlik!
Zöldborsó íz? Ohh akkor a páromnak nem fog ez sem ízleni:D

Alexa írta...

húú, milyen guszta!:))
én akármikor csináltam spárgát nem sikerült, olyan fás volt. vagy lehet nem jót vettem egyszersem????

Bianka írta...

Köszi Lányok!

Apple, a zöld kevésbé fás. Az aljából jócskán le kell vágni. És alapjáraton nem egy vajszerű zöldség :)