2010. okt. 22.

Ipolysági fánk

Barátainkat vártuk, és valamivel meg akartam őket lepni. Több ötlet is felmerült. Gondoltam mártogatósra, pizzára, kalácsra, de legvégén a fánkra tettem le a voksom. Mivel nagyon ízlett nekik a házi meggylekvárom, a mártogatós rész is meglett hozzá.

55 dkg liszt – 15 dkg cukor – 10 dkg vaj – 5 dl tej – 2,5 dkg élesztő (fél kocka) – 2 tojás – lekvár – csipet só
Meleg helyen felfuttatjuk az élesztőt (2 dl langyos tej, 1 kiskanál cukor, 2 kiskanál liszt).
Egy edénybe készítsünk be minden hozzávalót + a tojások sárgáját. Adjuk hozzá az élesztőt, meg a maradék langyos tejet. Keverjünk belőle egy lágyabb tésztát. Letakarva, melegen helyen ¾-1 órát kelesszük. Ha megkelt keverjük hozzá az előzőleg kemény habbá vert tojásfehérjéket és pihentessük pár percet. Forrósítsuk fel az olajat, majd zsíros kanállal szaggassuk bele a fánkokat. Használjunk még egy kanalat, amivel lesegítjük a tésztát. Melegen, frissen, lekvárral tálaljuk.

8 megjegyzés:

Nelli írta...

Finom és gyors fánk lehet.:-)

Jutka írta...

Biztosan finom :)

Gabriella írta...

Tegnap mi is fánkoztunk. Úgy látszik a hideg meghozza hozzá a kedvet. :-)))

Juci írta...

Már nagyon vágyom egy kis finomságra!

Mézigörl írta...

Guszta nagyon, hmm és meggylekvárral tálalva...szuper! :)))

Viki írta...

Nem lehetne olaj nélkül sütni :) nekem csak azzal van bajom, bajom....... a többi jöhet. Most igy éjfél után már ujra korog a gyomrom. A receptet azért mentettem.

Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm

Sajnos nem lehet Viki, mert ez a tészta nagyon puha, szétfolyna

Raindrop írta...

Óriási "fánkreceptgyűjtő" vagyok, és ez még csak nem is ismerős. :D
Azonnal mentettem! Csodás!