2010. okt. 23.

Almakompót

Gyermekkoromat juttatja eszembe, amikor hideg téli napokon, anyu készítette nekünk a kompótot. Imádtam és azóta is szívem csücske. Legszívesebben melegen eszem, de másnap lehűtve is kellemes desszert, itóka.

Alma – egész fahéj – szegfűszeg – cukor – van. cukor – víz – citrom

Jelen esetben négy almából készítettem. Lehet zöld, piros, sárga vagy vegyesen. Én nem szoktam megpucolni, mert szeretem a héját, de recept szerint hivatalosan meg kellene.
Tegyük egy edénybe az almát, majd szórjuk meg kb. 10 db. szegfűszeggel és egy közepes fahéj darabbal. Öntsük fel annyi vízzel, hogy jócskán ellepje. A cukrot ízlés szerint adagoljuk. Nem kell sok idő, forrástól számított 3-4 perc. A végén, amikor levettük a tűzről, dobjunk bele egy jól átmosott citromszeletet.

14 megjegyzés:

Maryenne írta...

Nagyon guszta lett!:)

horimarika írta...

De jó is volt régen ez az édesség!!! Én el is felejtettem... De most fogok a fiaimnak készíteni! Köszönöm!

egycsipet írta...

Anyám, de régen ettem kompótot! Fincsi, kérhetek? :)

szindi írta...

hmmm..natur husit kérhetek mellé?:)én azzal szeretem:)
nagyon klassz lett ez a fotód!:)

Nelli írta...

Ez is az egyszerű, de nagyszerű kategóriába tartozik.
Szép lett a fotód is nagyon!

szandra írta...

Nálunk mama csinálta!!!
Mi nálunk hidegen volt(most is) szokás enni, de én sem bírtam ki és melegen kanalaztam!
De rég ettem!!!
Meghoztad a kedvemet hozzá!!!!!!
/És szupi a rózsaszín citromsárga kompozíció/

Szép hétvégét!

Mónika írta...

Én is imádom! Melegen, hidegen.

trinity írta...

Nekem is anyukám sokat készített...Szeretem!

Ági meg az angyalai írta...

Pontosan így készítem én is. De nem sikerül mégsem olyanra, mint a dédié, aki viszont sajnos többé már nem főz nekünk almakompótot... Most eszembe juttattattad őt!

Bianka írta...

Jaj de jó, hogy mindenkinek a gyermekkorát juttatja eszébe :)))

Felhőlány írta...

Nálam is a gyerekkorra tehetőek ezek az ízélmények. Na igen, már akkor sem szerettem az almát, de a Mamámnak ez a trükkje mindig bevált... :))

Csibe írta...

Ó de szívesen megenném..akár hidegen, akár melegen!

e-agi írta...

Hú, de megkívántam, nagyon rég ettem..Nagyon jó lett a fotó!! :)

Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm