2011. nov. 29.

Lenmagos burgonyalepény, színes burgonyapüréből

A tegnapi bejegyzésemhez kapcsolódódik a mai recept, hiszen a csirkemell mellé készítettem köretnek. Az a jó benne, hogy maradék krumplipüréből is elkészíthetjük, ezzel is gazdagítva köret repertoárunkat. Színben nem kell semmi csodára várni, az eredeti receptet olvasva én is valami különlegesebbre számítottam, de higgyétek el, megéri, még ízvilágban is.

2 nagyobb sárgarépa – 6-7 nagyobb burgonya – 2 ujjnyi vaj v. margarin – só – bors – szerecsendió – petrezselyem – 2 nagyobb tojás – zsemlemorzsa – olaj - lenmag Készítsünk egy burgonyapürét, csak azzal a különbséggel, hogy a burgonyát főzzük együtt az ugyancsak kisebb kockákra vágott sárgarépával, valamint széttörés után ne keverjük össze tejjel vagy tejföllel csak vajjal. Ízlés szerint fűszerezzük. Én a só, bors mellé, kb. 2-3 reszeletnyi szerecsendiót és sok petrezselymet szórtam bele. Törjük bele a tojást és sűrítsük annyi zsemlemorzsával, hogy jól kezelhető masszát kapjunk. Két kezünk között formázzunk lepényeket, egy kis vastagságot hagyva (kb. 1cm), majd forgassuk át a lenmagos zsemlemorzsába. Kevés olajon süssük ropogósra.

10 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Na, ezt ki fogom próbálni. A snassz krumplipüré kicsit uncsi. :)

Éva írta...

Guszta! Nagyon finom lehet!

trollanyu írta...

Nagyon guszta, finom lehet:)

Blogkonyha írta...

Már vártam, hogy feltedd a receptjét! Máris elmentettem. Nagyon finom lehet!

Petra írta...

Én is vártam. Jól gondoltam, tetszik. :)

Foodafok írta...

Nagyon jó választás ez a burgonyalepény. Finom lehet.

Nelli írta...

Ilyet én is szoktam készíteni, csak egy kis sajtot szoktam még belereszelni.:-)

Elisabeth írta...

Nagyon otletes, guszta, es finom!

chriesi írta...

Nyamm!

Vicuska írta...

Krumplipürét szinte mindig igyekszem úgy készíteni, hogy maradjon, hiszen a szilvás gombóctól, leves sűrítéséin keresztül a burgonyás pogácsáig annyi mindenhez felhasználható. Ez egy újabb alternatíva, tetszik az ötlet!