2010. márc. 27.

Csülkös bableves

Ki ne szeretné? Na, van ismerősöm aki nem, de az biztos, hogy közeli hozzátartozóim és mi sem tartozunk abba a kategóriába. Bármikor, bármennyit meg tudok enni belőle. Sűrű, tartalmas, ízek kavalkádja. Dekákat, darabokat nem írok, mert a főzendő mennyiségtől függ.

Füstölt csülök – bab – hagyma – paprika –fokhagyma (pár szem a rántásba a többi csak úgy bele a levesbe) – sárgarépa – fehérrépa – zeller gumó – babérlevél – majoránna – bors – só - szalonna

A babot beáztatjuk. Én úgy tanultam, hogy a csülök első vízét forrás után le kell önteni, majd felkockáztam. A feldarabolt szalonnát zsírjára sütöm, majd hozzáadom az ugyancsak kis kockákra vágott hagymát és a fokhagymákat. Ha jó, beleteszek egy babérlevelet, megszórom, borssal, majoránnával és egy csipet pirospaprikával. Felöntöm vízzel (de még nem leves mennyiséggel), majd beleteszem a kockákra vágott csülköt, babot és egész paprikát. Akkor már óvatosan sózom is, mivel a csülöknek alapjáraton van egy sóssága. Mikor ¾ részre megfőttek, jöhet a karikákra vágott zöldség és a víz. Ha ez is majdnem jó beleszórjuk a csipetkét (ITT található az elkészítése), majd a piros rántás (olaj, liszt, pirospaprika és sok fokhagyma). Még forraljuk pár percig és ehetjük is. Mellé másodiknak, valami könnyűt tálaljunk vagy csak desszertet. Én az epres túrópitét :)

11 megjegyzés:

Edó írta...

Nem vagyok leveses,de ez az egyik,amit nagyon szeretek!:)Most beennek belole,hagymaval,tejfollel,kenyerrel...HMMM:))

Niki írta...

Jajj,de gyönyörűséges:)Nagyoncsoda szép és csodaguszta:-DDDD

Adri írta...

Én is imádom! Főleg bográcsban... :)
És köszönöm a játékba invitálást, ígérem holnap megírom a bejegyzést!

Bianka írta...

Edó én is hagymával szeretem, úgy az igazi, meg tunkolni a kenyeret :)

Niki :)))

Adri köszönöm, izgatottan várom ;)

egycsipet írta...

Jujj de széééép! :))

Judy (Erzsébet Iudith Fat) írta...

Gyere be hozam dijak utan!!!Puszilak!!!

Raindrop írta...

Én nem ismerek olyat aki nem szereti, mert ezt nem lehet nem szeretni. :)
Adrival értek egyet, főleg a bográcsos verzió az amitől beájulok. :) De hát panelben ez nem igen kivitelezhető...

Bianka írta...

Köszönöm Judy

Panel átka, de azért szeretem :)

Andi írta...

Hú ez gyilkos...imádom!!!

Latsia írta...

Na ez az a leves, amit bármikor megennék, legyen tél vagy nyár, sztem ennél jobb leves nincs!:-)

Névtelen írta...

Én is nagyon szeretem, bár mostanában vmiért nem ettem. Na, ami késik, nem múlik!:) Nagyon guszták a képek!:)