2010. okt. 13.

Mákos, duplán diós keksz

Doki "Puffin erő" :), facebookon tartott szavazásán figyeltem fel erre a kekszre, ami egyből felkeltette érdeklődésemet. Viszont nem számítottam arra, hogy igazán kemény feladat lesz beszerezni pár marék diót, mivel az egész piacon, öreg nénin, magvasom és savanyúson át sehol sem találtam. Végül egy kis bolt polcain fedeztem fel egy zacskóval. A mák, hirtelen ötlet volt, aki meg nem szereti, az annak mennyiségével megegyező dióval pótolja.

Tészta: 25 dkg liszt – 15 dkg darált dió – 5 dkg darált mák – 10 dkg cukor – 1 tojás sárgája – 20 dkg szobahőmérsékletű vaj – csipet só
Krém: 2 dl tej – 2 evőkanál liszt – vaníliás cukor – cukor – 15 dkg darált dió – rum – 5 dkg vaj
Érdemes a krémmel kezdeni, hogy legyen ideje hűlni. Feltesszük a tejet a ízlés szerinti cukrokkal forrni, majd jöhet a liszt amivel besűrítjük. Vegyük le a tűzről és hagyjuk hűlni. Én ekkor már hozzákevertem a diót és az ízlés szerinti rumot. Én jó sokkal szeretem. Ha kihűlt, keverjük hozzá a vajat is. Én robotgéppel tettem, hogy habosabb legyen. Ha ízlésünknek túl puha tegyünk hozzá még diót.

A tésztához az összes alapanyagot kézzel jól összegyúrjuk. Na, akkor kijött pár kedves szó a számon, mert igen csak morzsalékos és nehezen áll össze, de megéri a fáradságot. Készítünk egy kisebb hengert, jól tapasszuk össze, tekerjük fóliába, majd tegyük legalább két órára összedermedni a hűtőbe. Sajnos nekem nem volt időm, mert vendégeket vártam, így csak ¾ órát pihent. Egy kicsit morzsalékosabban szeleteltem ezért vastagabb kekszek lettek. Mert mindenki, ízlése szerinti vastagságúra szelje, viszont számoljátok bele, hogy két darabot össze kell párosítani, így ne legyen nagyon magas, hanem élvezhetően harapható.
Ha megvannak a szeletek, sütőpapíros tepsibe, 180 fokos előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt süssük készre. Hagyjuk hűlni.
A végén két darab közé kenjünk diót és tapasszuk össze. Igaza volt Puffinak nagyon omlós, bár nekem nem ázott át, hanem még másnap is élvezhettük ízeit. Mert sajnos nem lehet belőle sokat enni, igen tömény sütemény.

13 megjegyzés:

Mézigörl írta...

Hűűű, micsoda finomság! Viszem is a recepted! Tökre jók a képek is! :D

Nelli írta...

Recit vittem!:-)Dió, mák!Csak finom lehet!

Ildy írta...

Fincsi lehet, és milyen jó az a bögre:)

Szemi írta...

Na, ez az élvezetek halmozása, mák és dió egyben! :))

Ami írta...

Hűű, ez nagyon fincsi :)

Belly írta...

Csodás lehet.Mondom én,a kekszmániás :-)

Csibe írta...

Sok-sok dió, jöhet!!!

Mary írta...

Nagyon fincsi!

Boroka írta...

Nyammmm! :)
Lementve!

Andi/cuki írta...

Szeretném én is!:-))

Doctor Pepper írta...

na örülök tényleg, hogy ennyire ízlett! jó a páros is!! és örültem neked ma!

Dia írta...

Nagyon-nagyon tetszik!
Miért nem szóltál dió ügyben? Már van diófánk! :-)

Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm

Jó lenne még összefutni, Doki

Dia nem mondod :) ide vele