2011. máj. 20.

Lyoni máj

Szeretjük a májat és ez az elkészítési módja is nagyon bejött, máskor is terítéken lesz. Bár az én receptes könyvem nem ír fokhagymát, én még is tettem, mert szerintem a fokhagyma az az ízesítő, ami mindenhez illik. Na jó, a lekváros palacsintához nem :)

Máj (jelen esetben pulyka) – tej – 2 gerezd fokhagyma – liszt – pirospaprika – olaj – hagyma

A májat előkészítjük, ha vastag kettévágjuk és minimum egy órára fokhagymás tejbe áztatjuk. Ha letelt az idő, leszűrjük, a fokhagyma nagy részét eltávolítjuk, majd egy papírtörlővel jól-jól átitatjuk. Tényleg figyeljünk oda, mert ezzel is csökkentjük a máj jellegzetes fröcskölő hatását. A lisztet keverjük el egy kevéske pirospaprikával, majd forgassuk bele a májat és süssük készre. Nem kell sok idő, mert minél többet sül, annál keményebb lesz.
A hagymát miután megpucoltuk, szeleteljük fel, közepesen vastag karikákra (kb. 0.5 cm), forgassuk bele a lisztbe, majd forró olajban, hirtelen süssük ki.

10 megjegyzés:

Beastie írta...

én egy önkormányzati étteremben ettem ilyet nemrég, az extra kategóriában tálalták, borjúból és lila burgonya körettel :)

Nelli írta...

Nagyon finom, szeretjük.Sok hagymával és fokhagymával isteni!:-)

4Gyerek írta...

vétek kihagyni a fokhagymát.
és most mindjárt átalakítanám a holnapi ebédet (ahhoz van máj, csak más céllal), mert ez a hagymakarikákkal olyan guszta.

Mary írta...

Nagyon szép finom étel! :)

Könyvlelő Kritta írta...

Nagyon jól hangzik, biztos olyan finom is, mint ahogy a gyönyörű képeken látszik. :)

Ditta tortái írta...

Bianka,a máj minden formába jöhet,nagyon finom lehet!,ja és a lekváros palacsintába is jó a fokhagyma,egészségesebb lesz tőle:-)

Éva írta...

Nagyon guszta, eltudnám kébzelni holnapi ebédünknek!

Kati írta...

Tényleg nagyon guszta, bár mi elég ritkán eszünk májat, de szívesen megkóstolnám.

Praliné Zsuzsi írta...

Istenien néz ki!!!

María írta...

Hát biza ezt is szívesen megkóstolnám!!