2010. jún. 2.

Zabpelyhes diós keksz II. változat


Ez úgy alakult, hogy vendégségbe voltunk hivatalosak és már előre eldöntöttem, hogy a Zebpelyhes diós kekszet készítem. Csak egy bibi volt, hogy elfelejtettem egész diót venni, de már nem volt idő elmenni vásárolni, mert elkészülte után, utaztunk is. Nos, gondoltam kipróbálom darált dióval, mert az még volt és a liszt egy részét helyettesítem vele. Féltem, hogy nem áll össze, de kellemesen csalódtam. Nem olyan kemény ropogós keksz jellegű, mint a másik. Inkább puhább omlósabb, piskóta jellegű lesz.
Elkészítése hasonló az előzőhöz, csak most egyből dupla adagot készítettem, így azt a változatot írom le.


20 dkg zabpehely (kis szemű) – 20 dkg rétes liszt – 20 dkg darált dió – 10 dkg cukor – 2 púpozott mokkáskanál szódabikarbóna – 2,5 púpozott mk. fahéj – 20 dkg margarin – 15 dkg méz – 2 vaníliás cukor

A mézet és a vajat megolvasztjuk, majd hozzáadjuk a többi alapanyagot. Kézzel jól összekeverjük, majd folyamatos nedves kézzel (érdemes odakészíteni egy vizes tálkát) nagyobb dió nagyságú golyókat formázunk, azt két tenyerünk között meglapítjuk. Furcsa érzés, mert olyan széteső tésztája van, de golyókészítés előtt a kezünkben egy kicsit gyúrjuk meg.Tegyük sütőpapírra egy kicsit távolabb egymástól, mert formálódik, és előmelegített sütőben 175 fokon, 12-15 percig süssük. Ha kész, vegyük ki és várjunk pár percet, hogy a puha keksz megdermedjen.

15 megjegyzés:

Ami írta...

Csodásan néz ki!
Egyszerűen nem tudok betelni a zabpelyhes kekszekkel, ezt a receptet is lementem :)

családi tűzhely írta...

Nagyon guszta, ki fogom próbálni!

tomi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Dia írta...

Köszönjük ;-)

Alexa írta...

nagyon guszta!napokóta azon agyalok, hogy kéne egy kis zabpelyhes kekszet csinálnom!csak egy baj van vele, hogy 1 db-nál nem tudok megállni:)))
hány db lett ebből a mennyiségből?

Bianka írta...

Köszi Lányok!

Hű majdnem két keksz doboznyi 20-30 db. Viszont akkor készítsd el az első változatot, mert sokkal könyebb nem ennyire tömény és kevesebb is

Reka írta...

Gratulalok a sutikhez. En is imadom a zabpelyhes sutiket. Elismeresek varnak Rad az oldalaom :-)))).

Livi írta...

Zabpehely mindig jöhet :) Finom lehet!!!

Viki írta...

Bianka! ezt nem fogod elninni!!! Majdnem az egész délelőttömet azzal töltöttem, hogy egy jólbevált ZABPELYHES keksz receptjét keressem. Van nekem egy-kettő, de olyan eltérő volt, hogy inkább tovább keresgettem. Azt hiszem megyek megnézem az első változatod, mert nekem (azaz a férjemuramnak a mindennapi kávéjához) inkább valami ropogósabbat kellene sütnöm. (merthogy most minden áron zabpelyhes falatokat kíván a kávéhoz) :-))) Szerinted ?

Viki írta...

Mentettem az első változatod is, s holnap meg is fogom sütni. Remélem nem fogom elbabrálni :)

Andi írta...

Nagyon jó a recept, mivel cseréljem le a zabpelyhet? Vettem burgonyapelyhet az jó?
Már úgy szeretnék valami kekszet készíteni én is! Olyan jókat csinálsz mindig.

Gizi írta...

Nagyon guszta!!!! Szuper jó kis kekszeket tudsz sütni, én meg csak itt irigykedem, meg sóvárgok utána.:))

Mary írta...

Vettem belőle. Kikéne próbálnom az elsőt! De ez is nagyon jól néz ki!

Bianka írta...

Mindenkinek köszönöm :D

Dió nélkül is biztos el lehet készíteni, de az a lényege ;)

Mindenkinek ajánlom az I. változatot az jobban ízlett nekünk is, nem mintha ez nem fogyott volna el, mert otthonra is tettem el nem csak vendégségbe :)))

Burgonyapehely? Nem használtam még. Andi de majd gondolkodom rajta

Viki írta...

Bianka! már becipeltem a diót, ugyhogy nem fog kimaradni belőle, de az első változatot fogom megsütni.

Lányok! isten őrizz a burgonya pehellyel felcserélni, nem lenne szerencsés :):)